با این حال برخی خبرها حاکی از آن است که ظاهرا برخی چهره‌های دعوت شده به این برنامه چندان مقبول مدیران ارشد صداوسیما نیستند و همین نشان از تصمیم طراحی چنین برنامه‌ای در سطوح بالاتر دارد‌. اینکه این برنامه درچه سطحی و ازسوی چه کسانی به عنوان یک عامل وحدت بخش میان مردم و نخبگان طراحی شده اطلاعی در دست نیست، اما برخی ناظران ساختن برنامه‌هایی از این دست را در فضای کنونی کشور آن هم یک سال پس از تحولاتی که سال گذشته در کشور رخ داد مفید ارزیابی می‌کنند‌. هرچند برای تولید برنامه فوق سه سناریو را متصور هستند.  سناریوی اول برنامه‌سازی‌های از این دست را در راستای تغییر سیاست‌های صداوسیما ارزیابی می‌کند‌. براساس این سناریو پخش برنامه «به افق فلسطین» از شبکه افق که به وابستگی‌اش به یک جریان خاص شهرت دارد، نشان‌دهنده این امر است که مجموعه صدا‌و‌سیما تصمیم گرفته در سیاست‌های خود مبنی بر در اختیار قرار دادن بلندگوهای خود به یک جریان خاص تجدید‌نظر کند‌.

همچنان‌که از آغاز برنامه موردنظر تاکنون، بینندگان این برنامه شاهد حضور چهره‌هایی همچون عباس عراقچی، علی لاریجانی، محمد قوچانی، سعید لیلاز، محسن هاشمی، محمد عطریان‌فر و پرویز امینی برای گفت‌وگو در مورد بحران غزه بوده‌اند. چهره‌هایی که اصولا کمتر در صداو‌سیما به آنها تریبونی برای سخن گفتن با مردم و اظهارنظر داده می‌شود یا در کلامی ساده‌تر دوربین‌های صداوسیما و سیاستگذاران ارشدش علاقه چندانی به آنها ندارند‌. حتی برخی از احتمال دعوت از دیگر سیاسیون از جمله محمد‌جواد ظریف در این برنامه خبر می‌دهند‌. از همین‌رو طرفداران این نظریه معتقدند صدا‌و‌سیما این روزها سیاست وحدت را در پیش گرفته و از خط قرمزهای پیشین خود عبور کرده است‌.

طرفداران سناریوی دوم چندان اعتقادی به تغییر سیاست‌های صداوسیما ندارند. به اعتقاد این دسته از ناظران جریان خاصی بیرون از این سازمان مجوزهای لازم را برای دعوت از چهره‌های سیاسی جریان‌های مختلف به‌دست آورده و در این روزها که کشور بیش از گذشته به وحدت نیاز دارد، فارغ از چارچوب‌های همیشگی صداو‌سیما به ساخت برنامه‌ای با دعوت از کارشناسان ممنوعه صداوسیما روی آورده است‌. این دسته از ناظران معتقدند سازندگان و طراحان این برنامه از حمایت قوی برخی چهره‌های ارشد حاکمیت برخوردارند و هدفشان ترمیم چهره صداوسیما و بازسازی فضای سیاسی کشور است. شاهد این عده از ناظران پخش برنامه‌ای این‌چنینی از شبکه‌ای است که به اتخاذ خط‌مشی‌های خاص شهرت داشت، اما این روزها به دلیل دعوت از ‌میهمانانی خاص به خانه بسیاری از ایرانی‌ها راه پیدا کرده است.

در سناریویی دیگر که آن‌هم طرفداران خاص خود را دارد، در صداوسیما پیش از این هم بارها برنامه‌هایی از این دست در برهه‌های مختلف ساخته شده است، اما پخش این دست از برنامه‌ها تداوم نداشته و پس ازمدتی تعطیل شده است. این دسته از ناظران برای اثبات نظرشان به ساخت برنامه‌های دیگری در این سازمان از جمله برنامه شیوه در شبکه ۴ پس از مرگ مهسا امینی و حوادث سال گذشته اشاره می‌کنند‌. برنامه شیوه نیز پس از حوادث سال پیش در راستای گفت‌وگو با مردم از چهره‌های مختلف سیاسی دعوت به عمل می‌آورد و با آنها درمورد ابعاد حادثه به گفت‌وگو می‌نشست. چهره‌هایی که اتفاقا آنها هم در تمام سالیان گذشته خط قرمز صداو‌سیما بودند و اصولا جایی در برنامه‌های سازمان و برنامه‌ریزان آن نداشتند. ازهمین‌رو طرفداران سناریوی سوم براین نظرند که برنامه «به افق فلسطین» با حضور چهره‌هایی که تاکنون درآن حضور پیدا کرده‌اند چندان تداوم نخواهد داشت و این برنامه هم به سرنوشت برنامه‌هایی از این دست دچار خواهد شد؛ آنچنان که خبرها حاکی از عدم رضایت مدیران ارشد این مجموعه از دعوت از برخی ‌میهمانانی است که تاکنون دراین برنامه حضور پیدا کرده‌اند‌.