رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده تهران در مجلس گفت: مشروعیت همه مسوولان نظام اسلامی منوط به حکم ولی‌فقیه بوده و مسوولیت کسانی مشروع است که در سپهر ولایت فقیه به فعالیت خود ادامه دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز عصر مجلس که جهت بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ برگزار شده در پاسخ به تذکر مصباحی‌مقدم درباره برگزاری جلسه غیرعلنی جهت بررسی مسائل اخیر کشور گفت: نظر مجلس قطعا بر این است که مشروعیت همه مسوولان نظام اسلامی منوط به حکم ولی‌فقیه است و پافشاری نیز خواهد کرد ولیکن هم اکنون ثبات در کشور بسیار قوی است و مقام معظم رهبری با درایت اوضاع را زیر نظر دارند. وی افزود: مجلس هم با دقت وضعیت کشور را رصد می‌کند و در صورت لزوم عکس‌العمل به موقعی از خود نشان خواهد داد.

لاریجانی در عین حال تاکید کرد: اجازه دهید مجلس در مسیر درست که بحث بودجه است به فعالیت خود ادامه دهد در ضمن پیشنهاداتی که برای جلسه غیرعلنی آمده است نیز در هیات‌رییسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.مصباحی مقدم در تذکر خود گفته بود: با توجه به شرایطی که در حال حاضر در کشور بوجود آمده قانون اساسی در حال تعطیلی است و بلکه موضوع فراتر رفته و برای نظام اسلامی سرنوشت‌ساز شده است.

وی با ذکر روایتی از امام صادق(ع) گفت: هر کسی حکم ولی‌فقیه را رد کند اهل بیت را رد کرده است. وی ادامه داد: مشروعیت مسوولان به حکم ولی‌فقیه و تنفیذ ایشان است و هر گونه تصرفی در اموال عمومی بدون حکم ولی‌فقیه نامشروع است. وی تصریح کرد: واقعا برای مجلس شرایط کنونی قابل تحمل نبوده و مجلس وظیفه دارد که در این رابطه بررسی خود را انجام داده و عمل نماید.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که در عرصه داخلی و بین‌المللی در شرایط بلاتکلیفی قرار گرفته و در حال حاشیه این مسائل جریانی وجود دارد که تحت پوشش به علما و ائمه جمعه توهین کرده و نسبت به فرمان رهبری کوتاه آمده‌اند.

در همین خصوص چند نماینده دیگر نیز تذکر داده و خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی در این رابطه شده بودند.