معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: کاهش ساعت کاری ادارات دولتی استان تهران قانونی است. نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره شکایت سازمان بازرسی کشور به دیوان عدالت اداری برای کاهش ساعت کاری ادارات دولتی اظهار کرد: در جلسه نخست استانداری تهران توضیحاتی درباره کاهش ساعت کاری ادارات استان تهران به دیوان عدالت اداری ارسال کرد. وی افزود: در جلسه آخر با توجه به توضیحاتی که از سوی استانداری تهران ارائه شد رای بر قانونی بودن کاهش ساعت کاری ادارات دولتی تهران داده شد.

مصباحی‌مقدم: نیازمند قانون‌گذاری جدید است

در همین حال غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: تغییر ساعات کار برای کارمندان نیازمند قانون‌گذاری جدید است و اگر دولت بخواهد آن را تغییر دهد باید به مجلس لایحه ارائه دهد. وی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری ۴۴ ساعت کار برای کارمندان را تعریف کرده، لذا هرگونه اقدامی در راستای کاهش یا تغییر این میزان ساعت خلاف قانون است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر ساعات کار اداری مجلس را نیز شامل می‌شود، گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری که ۴۴ ساعت کار برای کارمندان را تعریف کرده، کارمندان مجلس را نیز شامل می‌شود.