آنتونی گوترش نیز گفت: «از ابتکارات دیپلماتیک شما در حل و فصل مشکلات، رفع موانع و توسعه روابط با کشورها تشکر می‌‌‌کنم.» وزیر خارجه در نشست دیگری در نیویورک تاکید کرد: ما فکر می‌‌‌کنیم با توجه به اقدامی که هفته گذشته در تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا انجام شد و در جلسه هم اشاره داشتم که اگر طرف آمریکایی از چندگانگی برخورد کردن خود خارج شود و نیت و اراده واقعی خود را نشان دهد، دستیابی به یک توافق برای بازگشت همه طرف‌‌‌ها به برجام و لغو تحریم‌‌‌های ایران دور از دسترس نیست.

رایزنی‌‌‌ ایرانی و سعودی

همچنین حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن‌‌‌فرحان، وزیران امور خارجه ایران و عربستان در دیدار و رایزنی با یکدیگر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، از بازگشایی سفارتخانه‌‌‌ها و استقرار سفرای دو کشور در تهران و ریاض اظهار خرسندی کردند. به گزارش «ایسنا»، طرفین در این دیدار در مسیر عزم جدی دو کشور برای ورود به مرحله جدید، از بازگشایی سفارتخانه‌‌‌ها و استقرار سفرای دو کشور در تهران و ریاض اظهار خرسندی کردند. امیرعبداللهیان افزود: «بر مبنای ایده مطرح شده در دیدار ولیعهد عربستان، آمادگی تنظیم و امضای سند جامع همکاری‌های دو کشور را داریم. همچنین لازم است در مسیر عزم دو کشور برای گسترش روابط در زمینه‌‌‌های مختلف دوجانبه به‌ویژه اقتصادی و تجاری، کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فعال کنیم.» در عین حال امیرعبداللهیان بر ضرورت فعال‌سازی خطوط حمل‌ونقل هوایی و دریایی میان دو کشور به منظور تسهیل روند مسافرت و تجارت میان دو کشور تاکید کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین ایده پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل مجمع گفت‌‌‌وگو و همکاری بین هشت کشور شمال و جنوب خلیج فارس را مورد تاکید قرار داد. وزیر امور خارجه عربستان نیز در این دیدار سرعت روند پیشرفت امور در روابط دو کشور از زمان انتشار اعلامیه از سرگیری روابط را رضایت‌بخش دانست و گفت: «علاوه بر آن افق‌‌‌های جدید نیز باز کرده‌‌‌ایم.»امیرعبداللهیان در دیدار آقای توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد نیز با اشاره به چند بار گفت‌‌‌وگوی تلفنی مشترک با وی طی ماه‌‌‌های گذشته گفت: موضوعات مهمی برای گفت‌‌‌وگو و تبادل نظر در حوزه‌های مختلف داریم اما مهم‌ترین موضوع، تداوم اهانت به قرآن کریم در کشور شماست. وی افزود: «در مورد تبادل سفرا منتظر یک اقدام خوب درباره قرآن کریم در کشور سوئد هستیم.» در ادامه وزیر خارجه با جیحون بایرامف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد. امیرعبداللهیان از روند پیشرفت روابط میان دو کشور در زمینه‌‌‌های مختلف اظهار خرسندی و ابراز امیدواری کرد که در تکمیل این روند، به زودی شاهد بازگشت سفیر و دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان به سفارت این کشور در تهران و گشایش صفحه جدیدی در روابط دو کشور باشیم.دیگر دیدار امیرعبداللهیان با آقای«‌ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه پادشاهی اردن هاشمی بود.

وی در این دیدار با اشاره به دیدار خوب قبلی انجام شده در اردن با پادشاه این کشور با حضور اقای الصفدی و نیز همکاری‌‌‌های خوب دو کشور در زمینه‌‌‌های مختلف، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقای روابط و افزایش همکاری‌‌‌ها میان دو کشور اعلام کرد و گفت: «با توجه به‌‌‌ امکانات و ظرفیت‌‌‌های موجود، فرصت‌‌‌های زیادی برای همکاری دوجانبه و منطقه‌ای داریم.» وزیر خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با پارک جین، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی نیز دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد. به‌‌‌ گزارش «ایسنا»، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: «امیدوارم با فضای جدید به‌‌‌وجود آمده پس از رفع انسداد از دارایی‌‌‌های ایران، بتوانیم عقب‌‌‌ماندگی‌‌‌های گذشته را در روابط دوجانبه جبران کنیم.» وی افزود: «ظرفیت‌‌‌های زیادی در روابط دو کشور داریم که باید استفاده کنیم و در این راستا لازم است بازتعریفی از روابط دو کشور داشته باشیم.»امیرعبداللهیان همچنین با وزرای خارجه روسیه، مالدیو،   اریتره، اکوادور، نیکاراگوئه، مجارستان، ویتنام، برزیل، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در حاشیه مجمع عمومی رایزنی‌‌‌هایی داشت. از دیگر برنامه‌‌‌های امیرعبداللهیان نیز حضور در نشست وزیران امور خارجه اکو و نشست سه‌‌‌جانبه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه بود. در این نشست که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، این سه کشور عضو روند آستانه، آخرین تحولات سوریه و همچنین اختلافات موجود بین ترکیه و سوریه را مورد بررسی قرار دادند.