پس از این دیدار، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که وزرای خارجه ایران و مصر در دیدار اخیر به تفصیل درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر گفت‌‌‌وگوی مثبت و ثمربخشی انجام دادند. دو طرف تاکید کردند که با توجه به سوابق تمدنی و تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو کشور و در راستای منافع مشترک، لازم است مسیر و گام‌‌‌های رسیدن به آن از طریق تداوم گفت‌‌‌وگو میان مقامات دو کشور هموار شود. امیرعبداللهیان نیز در صفحه اجتماعی ایکس گزارشی در مورد این دیدار منتشر کرد. همچنین محمدحسین سلطانی فرد، رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مورد دیدار چهارشنبه شب وزیران امور خارجه ایران و مصر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: «دیدار وزیران امور خارجه ایران و مصر در نیویورک گام مهمی در تحقق سیاست همسایگی و منطقه‌‌‌ای جمهوری اسلامی ایران برای تقویت وحدت و همگرایی در منطقه است.» وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود درحاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد. حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از این دیدار و تاکید بر اهمیت گسترش روابط ایران و کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس، به سفر اخیر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس و ابتکار ارائه شده توسط ایران در این سفر اشاره کرد و گفت: «ما پیشنهاد تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری را دادیم.» وی گفت: «امروز رهبران منطقه بیش از گفت‌وگو به همکاری علاقه نشان می‌دهند، فلذا ابتکار پیشنهادی ایران مورد استقبال قرار گرفت.»

امیرعبداللهیان دیدارهای دیگری نیز در نیویورک داشت و با همتایان خود از سوئیس، هلند، لبنان، فیلیپین، قطر، امارات، آفریقای‌جنوبی، بحرین، سریلانکا، جیبوتی، اکوادور، مالت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و رایزنی کرد.

خوش و بش اتفاقی

همچنین وزیران امور خارجه ایران و عربستان در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر احوالپرسی و خوش و بش کردند. به گزارش «ایسنا»، در این دیدار که دو وزیر امور خارجه به صورت تصادفی در حیاط مجمع عمومی سازمان ملل متحد یکدیگر را ملاقات کردند، حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان سلام گرم مقامات ارشد دو کشور را به یکدیگر ابلاغ کردند. بر اساس خبری که العربیه عربستان از این دیدار منتشر کرده فیصل بن فرحان خطاب به همتای ایرانی خود گفته که در عربستان منتظر شما هستیم.