شهردار تهران: «خانواده» دغدغه من است

قالیباف: شهرداری با توجه به وضعیت اجتماعی ‌کلان‌شهر تهران پیگیر مسائل زنان خودسرپرست و اشتغال جوانان است گروه شهری- «اشتغال جوانان مهم ترین چالش جامعه امروز ما شده است.»

شهردار تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: در جامعه امروز اشتغال جوانان یکی از مشکلات خانواده ها است و به همین دلیل باید بیش از هر موضوع دیگر به آن توجه کرد.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران توجه به زندگی شهروندان را از مهم ترین اولویت‌های مدیریت شهری خواند و گفت: مدیریت شهری با یک رویکرد اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده و بدون شک باید به شهروندانی که در این شهر زندگی می‌کنند خدمات مطلوبی ارائه کند.

او افزود: اگر کارهایی که ما انجام می‌دهیم بر روح و روان شهروندان اثری نداشته باشد موفقیت زیادی به دست نخواهیم آورد، بنابراین توجه به این مهم از وظایف مدیران هر جامعه‌ است.

محمد باقر قالیباف روز گذشته در جشنواره «سرو و سوسن» با اشاره اینکه یکی از موضوعاتی که شهرداری تهران در سال‌های گذشته به آن توجه کرده بحث زنان سرپرست خانوار بوده است، گفت: این سوال همیشه برای من مطرح بوده که چرا یک خانواده منسجم که همه تلاش می‌کنند و فرزندان خانواده نیز شاغل هستند با شرایط اقتصادی و حتی غیر اقتصادی موجود نمی‌توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند. او ادامه داد: امروز می‌بینیم که چگونه پدران با تمام تلاش و حتی دو شیفت کار‌کردن در مقابل خواسته‌های به حق اعضای خانواده‌شان شرمنده می‌شوند.

قالیباف تصریح کرد: امروز چطور در خانواده‌ای که مادر خانواده محور خانواده قرار گرفته است، می‌تواند آن خانواده را اداره کند اینجا است که وظیفه دینی و انسانی ما و مسوولان است که به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشیم‌.

به گفته شهردار تهران چند سالی است که شهرداری تهران به این موضوع پرداخته و امروز زمینه‌ای فراهم کرده که به درون خانواده برگردیم و ارتباط مستقیمی با دختران و پسران سرپرست خانوار بگیریم.

او تاکید کرد: هر کاری که از دستمان بر بیاید در این خصوص انجام می‌دهیم چرا که دغدغه من به عنوان شهردار تهران تنها شهرداری و خانواده‌ام نیستند بلکه شهروندان شهرم در اولویت ذهنم قرار دارند.

او اضافه کرد: متاسفانه امروز اشتغال مهم‌ترین چالش ما در جامعه شده و این موضوع در خانواده مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد که بیشتر باید به آن توجه کرد.

شهردار تهران افزود: شما جوانان نباید تعاون و همکاری را فراموش کنید و ما هم باید بستری فراهم سازیم تا بر مشکلات فائق آییم‌.

محمد باقر قالیباف در بخش دیگری از سخنانش گفت: مکارم اخلاق در جامعه بشریت از مهم‌ترین مواردی بود که پیامبر عظیم‌الشان اسلام به آن توجه داشت. به همین دلیل ما نیز باید اخلاق را سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم. به گونه ای که در ارتباط با خود، پدر و مادر، خانواده، همسایگان و تمامی جامعه بشری با محبت و گذشت رفتار کنیم.