خبرگزاری مهر در گزارشی اعلام کرد: جلسات مشترک دولت و مجلس احتمالا امروز شنبه به پایان می‌رسد و قرار است نتیجه نهایی توافقات صورت گرفته از سوی این دو قوه اعلام شود. این در حالی است که همچنان اختلاف‌نظرهایی میان دولت و مجلس بر سر اجرایی شدن برخی توافقات وجود دارد.

براساس این گزارش، دولت همچنان بر ۴/۵ برابر شدن قیمت‌ حامل‌های انرژی به طور متوسط پافشاری می‌کند و در مقابل، برخی نمایندگان مجلس نیز با این امر به شدت مخالف هستند. این گزارش می افزاید: دو جلسه اول این نشست‌های مشترک، بر برنامه‌‎ریزی کوتاه‌مدت ارتقای سطح قدرت خرید مردم و تنظیم بازار شب عید گذشت و هدف‌گذاری این‌گونه انجام شد که کالاهای اساسی به موقع و با قیمت مناسب به دست اقشار آسیب‌پذیر برسد.

اما به ناگاه در دو جلسه بعدی، شرایط تغییر کرد و پیشنهاد اصلی دولتی‌ها به این کمیته مشترک، سکاندار اصلی بحث و تصمیم‌گیری جلسات شد. در واقع، دولتی‌ها می‌خواستند که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را با جلب نظر پارلمان نشینان به مرحله اجرا بگذارند و به همین دلیل، موضوع هدفمندی یارانه‌ها و اجرای فاز دوم آن، توانستند محوریت جلسات مشترک دولت و مجلس را به دست گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: دولت پیشنهاد ۵ برابر شدن یارانه‌های نقدی را پیش کشید، اما با مخالفت نمایندگان مجلس روبه‌رو شد و بر این اساس، نظر خود را اندکی تغییر داد و اعلام کرد که قیمت‌ حامل‌های انرژی به صورت متوسط با اجرای این طرح، ۵/۴ برابر شود، در حالی که نظر مجلس این بود که میزان افزایش باید به علاوه ۱۰ درصد میزان تورم فعلی باشد.