روسیه: به تهران برای نقش‌آفرینی در حل بحران سوریه فرصت بدهید

معاون وزیر امور خارجه روسیه از جامعه بین‌المللی خواست فرصتی به تهران بدهند تا در پایان دادن به بحران سوریه نقش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت که مسکو مطمئن است جمهوری اسلامی ایران «می‌تواند و باید نقش مثبتی» در یافتن یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه داشته باشد. به گزارش شبکه خبری روسیه آر‌.تی، گاتیلوف تاکید کرد: به نظر ما نادیده گرفتن پتانسیل تهران غیرقابل قبول است. ما قبل از اولین نشست در ژنو درباره این مساله (شرکت کردن ایران) صحبت کردیم. با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و برنامه هسته‌ای‌اش، مسکو معتقد است که تهران با توجه به روابط قوی‌اش با دولت بشار اسد می‌تواند کلید حل بحران سوریه را در اختیار داشته باشد. میانجیگران بین‌المللی تا کنون نتوانسته‌اند دو طرف درگیر را به حفظ آتش‌بس و آغاز مذاکرات با یکدیگر ترغیب کنند.روسیه معتقد است که ایران می‌تواند نقشی سازنده در حل این بن‌بست داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت‌: ما باید ایرانیان را دخالت دهیم، نه اینکه آنها را منزوی کنیم. ایران عنصر مهمی در ساختار امنیتی منطقه‌ای است. علاوه بر آن ما معتقدیم که ایران آماده است کمک سازنده‌ای به حل این بحران کند.