دولت، اشتغال 6/1 میلیونی سال 90 را تایید کرد

عضو شورای عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور از تایید ۶/۱ میلیون شغل ایجاد شده در سال ۹۰ خبر داد و گفت: گزارش عملکرد تسهیلات دهی بانک‌ها بررسی می‌شود.

داود قادری در گفت‌وگو با مهر از تایید ایجاد یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در شورای‌عالی اشتغال خبر داد و گفت: شورای‌عالی اشتغال ایجاد ۶/۱ میلیون شغل در سال ۹۰ بر اساس تسهیلات بانکی پرداخت شده را تایید کرد. عضو شورای‌عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور اظهار کرد: در آخرین نشستی که برگزار شد، شورا تصمیم گرفت هر ۲ هفته یکبار نشست‌هایی را تا پایان سال‌جاری برگزار کند که البته در هفته جاری شورا تشکیل جلسه نداد.

قادری از احتمال برگزاری جلسه جدید شورای‌عالی اشتغال در هفته آینده خبر داد و افزود: بررسی عملکرد تسهیلات‌دهی بانک‌ها، طرح خواسته‌ها و مطالبات از شبکه بانکی؛ از مهم‌ترین برنامه‌های شورا در ماه‌های پایانی سال جاری خواهد بود.

این مقام مسوول در شورای عالی اشتغال همچنین از برگزاری یک نشست شورا در استان اصفهان به منظور بررسی روند پرداخت تسهیلات اشتغالی به طرح‌های این استان خبر داد و گفت: به صورت کلی، عملکرد بانک‌ها در استان‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی درباره طرح برخی مباحث مبنی بر امکان اشتغال‌زایی میلیونی در بخش خصوصی و ارائه چنین پیشنهادهایی به شورای‌عالی اشتغال خاطرنشان کرد: ممکن است برخی برنامه‌ها و پیشنهادها به دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال ارائه شود، اما آنچه که در شورا مطرح شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.