علاوه بر مانورهای برنامه‌ریزی شده از سوی AFRICOM (ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده آمریکا) ممکن است از مراکش خواسته شود در مانورهای ساماندهی شده از سوی سنتکام شرکت کند. ستاد گفته شده در بالا که یکی از یازده فرماندهی رزمی یکپارچه آمریکاست منطقه وسیعی از مصر تا افغانستان را پوشش می‌‌‌دهد. پیشنهاد الحاق مراکش در سنتکام از سوی مارک ادوارد کلی، سناتور دموکرات اهل آریزونا، مطرح شد. او بخشی از هیات سناتورهای آمریکایی (از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات) بود که در ژانویه ۲۰۲۳ در پی نشست نقب به مراکش سفر کرده بودند. این سناتور که نظرش در مجلس سنای آمریکا اعتبار دارد، رسما پیشنهادی برای ادغام کشور پادشاهی مراکش ارائه کرد و در حال حاضر در تلاش است تا مراکش را تشویق کند تا به مانورهای سنتکام بپیوندد.

این پیشنهاد در سایت رسمی او در جریان بیانیه‌‌‌ای منتشر شد که اولویت‌‌‌های دفاعی این سناتور در چارچوب پیشنهادها برای پیش‌‌‌نویس بودجه دفاعی ارتش آمریکا برای سال ۲۰۲۴ را اعلام می‌‌‌کرد. این قانون پیشنهادی، بر ضرورت اجرای ارزیابی‌‌‌ها درخصوص تهدیدها به منظور محدود کردن تهدیدهای مربوط به توانمندی‌‌‌های اتمی ایران تاکید می‌‌‌کند؛ به‌گونه‌‌‌ای که در راستای بهبود هماهنگی میان آمریکا و شرکای منطقه‌‌‌ای به منظور مقابله با تهدیدهای مشترک ناشی از ایران از جمله ادغام مراکش در مانورهای سنتکام تلاش می‌‌‌کند. این امر همچنین در چارچوب دیدار هیاتی از سناتورهای آمریکایی و اعضای انجمن توافق‌نامه ابراهیم صورت می‌گیرد که پس از آن از امارات متحده عربی، بحرین و اسرائیل دیدن کردند.

کلی گفت که او از اهمیت حضور ارتشی در اندازه ارتش مراکش در مانورهای خاورمیانه مطمئن است؛ یعنی منطقه‌‌‌ای که واشنگتن درصدد تقویت حضور نظامی خود و هماهنگی مستمر با متحدان منطقه‌‌‌ای در مورد «تهدیدها» در یکی از بزرگ‌ترین مناطق «متشنج در سطح امنیتی» در جهان است. به گزارش وب‌سایت «morocco latest news» پیشنهاد کلی، در بحبوحه آمادگی سنا برای دریافت توصیه‌‌‌هایی درباره پیش‌‌‌نویس تهیه قانون بودجه دفاعی سال ۲۰۲۴ مطرح می‌شود؛ در حالی که تهدیدهایی که واشنگتن با آن از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مواجه می‌شود، افزایش می‌‌‌یابد و گسترش نفوذ ایران و چین در آفریقا و خاورمیانه سرعت می‌گیرد.