نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه یال و کوپال استکبار جهانی ریخته و دشمن در حالت ضعف و افول است، گفت: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران به منظور ایجاد تزلزل در اراده ایرانیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در جمع فرماندهان و پاسداران سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به سخنان روز شنبه وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ارائه پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایران اظهار کرد: در مذاکره‌ای که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند، هیچ توفیقی برای ایران حاصل نمی‌شود، زیرا مسائل ایران و آمریکا در مقوله استراتژیکی آنقدر گسترده است که بر سر آن به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست. سعیدی با بیان اینکه پیشنهاد مذاکره مستقیم آمریکا با ایران از سوی هیلاری کلینتون، برای ایجاد تزلزل در اراده ایرانیان است، گفت: آمریکا به دنبال سلطه خود بر جهان است و هیچ‌گاه دست از سلطه طلبی خود بر نمی‌دارد، لذا در مذاکره‌های خود نیز به دنبال به تسلیم کشاندن ایران در برابر خواسته‌هایش است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد مذاکره استراتژی دشمن برای تغییر در محاسبات مردم و رهبری است، اظهار کرد: استکبار جهانی با این همه توطئه‌ها و تحریم‌ها به دنبال آن است که ایران اسلامی را وادار به تغییر در مواضع اصولی کند. نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه پذیرش مذاکره مساوی است با تسلیم در برابر نظام سلطه، گفت: هدف آمریکا، عقب نشینی ایران از مواضع قبلی در تقابل با نظام سلطه و تبدیل یک نظام ناسازگار به نظام سازشکار است.وی اظهار کرد: دشمن در حرکت دومینوی خود به دنبال سقوط نظام است، این آقایانی که بحث مذاکره را مطرح می‌کنند بدانند این‌گونه نیست که بر سر میز مذاکره بنشینند و بر مباحث سطحی مذاکره شود. سعیدی با مطرح کردن این جمله هیلاری کلینتون که گفته است بزرگ‌ترین مشکل من در طول این مدت ایران بوده است، گفت: وقتی او اعلام می‌کند که هر کجا که می‌رود جای پای ایران را می‌بیند، معنا و مفهوم دارد که اینها از خوی سلطه‌گری خود کوتاه نمی‌آیند. وی بیان کرد: قطعا در مذاکره از ایران می‌خواهند که دست از حمایت حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش‌های منطقه و شیعیان جهان بردارد. نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در این مذاکره مساله هسته‌ای یکی از موارد قابل طرح خواهد بود پس باید بدانیم که در این گونه مسائل مردم را شفاف و بینا کنیم و عملیات‌های روانی دشمن را با بیان این مسائل خنثی سازیم. نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: ما سخت‌ترین شرایط را اداره کرده‌ایم، الان وضعیت کشور با گذشته فرق کرده است، کشور نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. جنگ کنونی جنگ اقتصادی است، بعضی‌ها هنوز باورشان نشده است که دشمن با این جنگ به دنبال براندازی است.