رییس‌جمهور: انسان آزاد از تعصبات فارغ است

محمود احمدی‌نژاد گفت: برتری طلبی، قدرت‌طلبی، حسادت‌ها، غرق شدن در تمایلات حیوانی و مانند اینها نمونه‌ای از دور شدن انسان‌ها از مسیر کمال و حقیقت است. به گزارش ایرنا، رییس‌جمهور در نخستین کنگره ملی بزرگداشت

میرزا کوچک خان جنگلی در زیباکنار رشت، با اشاره به اینکه تعابیر زیادی از آزادی مطرح می‌شود، گفت: تعبیر من از آزادی، حقیقت رها شدن از قید و بندهایی است که انسانیت انسان‌ها را به بند کشیده است. وی آزادی کامل را عبودیت و بندگی مطلق خدا دانست و اظهار کرد: اگر کسی از تعصبات مختلف حتی تعصبات مذهبی فارغ نشود، آزاد نیست؛ چرا که بندگی مطلق خدا نهایت آزادی انسان است. احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه پیامبر نیامده است تا بر مردم سیطره پیدا کند، گفت: پیامبر آمد تا انسان‌ها را به حقیقت خودشان آگاه کند و از اسارت‌ها آزاد شوند.

احمدی‌نژاد در ادامه با یادآوری اینکه خدا انسان را آزاد آفریده است، تصریح کرد: انسان موضوع همه هستی بوده و بدون آزادی بی‌معنی است و عدالت، آزادی، استقلال و ارزش‌های انسانی نیز زمانی مفهوم پیدا می‌کند که انسان در میان است.

رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی برای آزادی حقیقی ملت ایران قیام کرد، گفت: میرزا کوچک خان از بسیاری از قیود آزاد شده بود؛ چرا که مومن و بنده خدا بود. احمدی‌نژاد با واکاوی علل اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند میرزا کوچک خان جنگلی را به خودشان منتسب کنند، افزود: عده‌ای مانند کمونیست‌ها به دنبال این بوده و هستند که از محبوبیت شخصیت‌های بزرگی مانند میرزا کوچک‌خان جنگلی برای خودشان وجهه درست کنند و عده‌ای هم برای خراب کردن او خودشان را به او می‌چسبانند. احمدی‌نژاد تاکید کرد: امروزه باید نهضت جنگل را با همه زوایایش شناخته و به نسل‌های آینده معرفی کنیم نه اینکه بخواهیم در تاریخ زندگی کنیم، بلکه تاریخ را برای آیندگان می‌خواهیم.