غفوری‌فرد: احتمال تایید صلاحیت مشایی هست

رییس دفتر رییس‌جمهور کارهای انتخاباتی‌اش را شروع کرده است

عضو حزب موتلفه اسلامی از مشایی، الهام، شیخ‌الاسلام، نیکزاد، صالحی، رحیمی، عزیزی و حاجی بابایی به عنوان نامزدهای احتمالی مورد حمایت دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده یاد کرد. حسن غفوری‌فرد در گفت‌وگو با سایت خبری خبرآنلاین در واکنش به اینکه برخی معتقدند مشایی و رحیمی توان عبور از فیلتر شورای نگهبان را ندارند؛ گفت: تصمیم‌گیری در این باره با شورای نگهبان است و نمی‌توانم قضاوت کنم که تایید صلاحیت می‌شوند یا نه. اما بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده، رییس‌جمهور باید از رجال سیاسی یا مذهبی باشد. بر اساس متن قانون می‌توان مشایی را رجل سیاسی تصور کرد.

وی با بیان اینکه «ممکن است برخی بگویند که مشایی ایرادهایی دارد»، ادامه داد: مشایی هم می‌تواند بگوید هر کسی هر ایراد و پرونده‌ای از من در قوه قضائیه دارد بیاید و اعلام کند. ظاهرا هیچ پرونده‌ای هم وجود ندارد. بنابراین احتمال مطرح شدن نامزدی مشایی و تایید صلاحیتش هم هست. احمدی‌نژاد هم که با همه وجود از آقای مشایی حمایت می‌کند و حتی اعلام کرده بود که افتخار می‌کند معاون اول مشایی در دولت او باشد.

غفوری فرد معتقد است: مشایی اگر کاندیدا بشود، در انتخابات ریاست‌جمهوری تاثیرگذار خواهد بود. چه تایید صلاحیت بشود و چه نشود. عضو حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به اینکه «مشایی هم تا کنون نگفته که متمایل به نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد»، افزود: چرا من به طور غیر مستقیم این را از ایشان شنیده‌ام. شنیده‌ام که او علاقه‌مند است و کارهای انتخاباتی‌اش را هم شروع کرده و حتی مشغول فوق لیسانس گرفتن است تا اگر قانون انتخابات تغییر کرد، بتواند نامزد شود.

باهنر: شاید الهام کاندیدای احمدی‌نژاد باشد

در همین حال، نایب رییس دوم مجلس در گفت‌وگو با سایت خبری آریا با تاکید بر این مطلب که برای تایید صلاحیت مشایی نباید به هیچ وجه دنبال پرونده قضایی بود، گفت: در بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری با این ادبیات برخورد نمی‌شود که اگر در گذشته هزار نفر برای کاندیداتوری ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۹۹۵نفر رد صلاحیت شده‌اند به دلیل داشتن پرونده قضایی بوده است.

نایب رییس مجلس درباره بازگشت الهام به کابینه دولت نیز تصریح کرد: رابطه الهام با دولت سینوسی‌های زیادی داشته است یک روز آمده و رفته و روز دیگر ایشان وزیر، رییس دفتر یا سخنگو بوده است. ممکن است الهام کاندیدای دولت احمدی‌‌نژاد برای انتخابات پیش رو باشد باید به جلو برویم و پس از نظرسنجی ببینیم چه می‌شود.