هدف این رویداد، شناسایی تجارب تحولی در مدارس مختلف کشور و تجلیل و قدردانی از بهترین‌‌‌ طرح‌‌‌هاست. ایجاد فضای تعاملی میان معلمان و انتقال تجارب در زمینه تربیت اقتصادی، تربیت اخلاقی، تربیت اجتماعی و همچنین دسترسی به بانک اطلاعات تجارب تحولی از اهداف رویداد «الف تا» است. در این رویداد بین‌المللی، از ۱۷ کشور دنیا حدود ۱۰۰ اثر ارسال شد که ۹ اثر از ۹ کشور برای حضور در این رویداد برگزیده شد. حضور این مجموعه‌‌‌های غیرایرانی، فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات در سطح بین‌المللی است. از ساحت‌‌‌هایی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده، ساحت اقتصادی و حرفه‌‌‌ای و همین‌طور ساحت علمی و فناورانه است.

از این جهت، مهارت‌آموزی در دوره‌‌‌های مختلف تحصیلی و به صورت تخصصی در حوزه آموزش‌‌‌های فنی و حرفه‌‌‌ای مورد تاکید وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفته است. تاکید بر تقویت مهارت دانش‌‌‌آموزان و خلاقیت و نوآوری آنها در خلق آثار و تولیدات و ایجاد زمینه جلب سرمایه‌گذار، رویداد ساخت ایران در جشنواره «الف ‌‌‌تا» تعریف شده که حدود ۳۰‌هزار اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده که بعد از بررسی‌‌‌ها، ۱۴۷۰ اثر از هنرآموزان هنرستان‌‌‌ها به این رویداد راه پیدا کردند.

ایده‌‌‌هایی که در رویداد «الف تا» ارائه می‌شود، قرار است در بانک ایده تبدیل جمع‌‌‌آوری شود تا امکان تبدیل به مدل‌‌‌های تحولی را پیدا کند. در این بخش به ایده‌‌‌های تحولی شکست‌خورده از جهت شناسایی موانعی که باعث شکست ایده‌‌‌های تحولی می‌شود و وزارت آموزش‌وپرورش باید چه کار کند و سایر وزارتخانه‌‌‌ها و نهاد‌‌‌های دیگر چطور می‌‌‌توانند در رفع آنها گام بردارند، توجه می‌شود. در خصوص راهکار‌‌‌های مختلف سند تحول، اقدامات خوبی را در مدارس تاکنون شاهد بوده‌ایم، ولی باید به صورت متمرکز این تجربه‌‌‌ها در کنار همدیگر قرار گیرند تا نتیجه آن تحقق همه راهکار‌‌‌های سند تحول در مدرسه شود؛ بنابراین با این نگاه و تجربیات عملی‌شده و با اتفاقاتی که مدیران و معلمان و همچنین اولیای دانش‌آموزان و در کنار اولیا، خود دانش‌آموزان در مدرسه ایجاد کردند و همه اینها در کنار یکدیگر سند تحول به سمت جلو پیش خواهد رفت. برای ثبت این روایت‌‌‌ها ۵۰۰معلم آموزش دیده‌‌‌اند و از میان آنها ۳۰معلم برای روایت تجربیات در بانک تجارب انتخاب شده‌‌‌اند.