فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ممکن است قصورهایی در هنگام بازداشت و نگهداری ستار بهشتی رخ داده باشد، گفت: هیچ انگیزه‌ای برای قتل وی وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل احمدی مقدم عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی (وبلاگ نویس) اظهار کرد: تحقیقات از سوی دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و ادامه دارد. نکته‌ای که نماینده مجلس در این رابطه در روزهای اخیر گفته این است که چرا این فرد در روز تعطیل از زندان اوین تحویل گرفته شده و در روزهای تعطیلی نگه داشته شده است که می‌توان این را نوعی قصور و کوتاهی دانست. فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: در بهداری زندان اوین به او داروی آرام‌بخش داده‌اند و زمانی که او تحویل پلیس فتا شده است به دلیل اینکه نسخه دارو و مجوز مصرف را نداشته است ماموران به او اجازه استفاده از قرص‌ها را نمی‌دهند که ممکن است این موضوع نیز قصور تلقی شود؛ اما هیچ گونه آثار ضرب و جرح روی بدن این فرد وجود ندارد.

به گفته احمدی مقدم ممکن است یکی از قصورهای دیگر نیز این باشد که او را در بخش اداری نگهداری کرده‌اند؛ چرا که اگر در بازداشتگاه بود دوربین‌های ناظر فعال بوده و تمام وقایع ثبت می‌شده است و اگر مشکلی برای او پیش می‌آمد از طریق مانیتورینگ رویت می‌شد؛ البته ماموران پلیس هیچ گونه رفتار منجر به مرگی را انجام نداده‌اند و این موضوع نیز اثبات نشده است اگر چه ممکن است محلی که او را نگهداری می‌کرده‌اند، استاندارد نبوده باشد.

وی با اشاره به اینکه مامورانی که این فرد را دستگیر و از او بازجویی کرده‌اند با قرار قضایی تحت نظر بوده و این پرونده زاویه پنهانی ندارد، گفت: به عنوان یک مطلع از مسیر پرونده و تحقیقات می‌توانم بگویم که هیچ نیتی در مرگ وی وجود نداشته و موضوع بدرفتاری و ضرب و شتم مردود است.

احمدی مقدم در خصوص اظهارات نماینده مجلس مبنی بر استعفای رییس پلیس فتا یا برکناری او گفت: رییس پلیس فتا در جریان پرونده نبوده است و اگر منظور ایشان رییس پلیس فتای تهران باشد، اگر قصوری رخ داده باشد خودمان آن را بررسی و برخورد می‌کنیم.