با ادامه درگیری‌‌‌ها در جنین رسانه‌‌‌های فلسطین از وضعیت وخیم برخی مجروحان خبر داده و اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی مانع از ورود آمبولانس‌‌‌ها برای انتقال مجروحان می‌‌‌شوند. در همین راستا، هلال احمر فلسطین اعلام کرد: «ما خواستار ایجاد یک گذرگاه امن برای خارج کردن مجروحان از اردوگاه جنین هستیم.» در بیانیه هلال احمر فلسطین آمده است: «ما در حال هماهنگی با صلیب سرخ و سازمان‌های بین‌المللی هستیم تا اسرائیل را مجبور به باز کردن گذرگاه امن کنیم، زیرا تعداد مجروحان رو به افزایش است.» شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌‌‌وزیر رژیم صهیونیستی ساعت ۱۳ دیروز به وقت محلی نشستی را برای بررسی اوضاع امنیتی با حضور فرماندهان دستگاه‌‌‌های امنیتی این رژیم برگزار کرد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که یک نظامی صهیونیست در درگیری با نیروهای مقاومت در جنین مجروح شد. در همین راستا، تیپ گردان‌‌‌های شهید عزالدین قسام در شهر جنین نیز اعلام کرد که درگیری مسلحانه شدیدی میان نیروهای این تیپ و صهیونیست‌‌‌ها در اطراف اردوگاه جنین در جریان است. گردان‌‌‌های سرایا القدس نیز اعلام کرد که دومین پهپاد اسرائیل را بر فراز اردوگاه جنین سرنگون کرده است. یک منبع میدانی نیز در گفت‌‌‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی پس از حمله غافلگیر‌کننده اولیه دیگر قادر به پیشروی نیستند. وی گفت: «حمله غافلگیر‌کننده اولیه بامداد دیروز منجر به شکست نیروهای مقاومت در جنین نشده است و آنها به‌رغم امکانات محدود اما به صورت برنامه‌‌‌ریزی شده و منظم به مبارزه ادامه می‌دهند.»منابع خبری فلسطین با اعلام ادامه درگیری‌‌‌ها در محله‌‌‌های مختلف جنین از سرنگونی یک پهپاد رژیم صهیونیستی خبر دادند. خبرگزاری شهاب در این باره اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین موفق به رهگیری یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی در محله «الدمج» شهر جنین شده و آن را سرنگون کردند. در همین حال، برخلاف ادعای ارتش رژیم صهیونیستی که اعلام کرده هدف از تجاوز به جنین کشف مکان‌‌‌های تولید سلاح و مواد منفجره است، اما منابع اسرائیلی مطلع از روند این حمله اعلام کردند که نظامیان ارتش اسرائیل تا به این لحظه موفق به کشف هیچ سلاح یا سکوی پرتاب راکت نشده‌‌‌اند.

تیپ جنین در بیانیه خود تاکید کرد: «جهاد ادامه دارد و سلاح ما در تمامی جبهه‌‌‌ها آماده است.» این تیپ همچنین از انفجار چند خودروی صهیونیست‌‌‌ها در این حمله خبر داد. تیپ جنین در این باره اعلام کرد: «مواد منفجره‌‌‌ای که برای انفجار خودروهای نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته، برای نخستین بار عملیاتی شده‌‌‌اند.» احزاب ملی در رام‌‌‌الله و البیره نیز در بیانیه‌‌‌ای از همه مردم، بخش‌‌‌ها و نهادهای فلسطین خواستند به خیابان‌‌‌ها بیایند و از حق خود در مقابل رژیم صهیونیستی دفاع کنند. این احزاب خواستار اعلام بسیج و حرکت به سمت نقاط تماس با اشغالگران شدند. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌‌‌ای اعلام کرد، قصد ندارد اردوگاه جنین را اشغال کند. این در حالی است که وزیر جنگ این رژیم تاکید کرد، وزارت جنگ برای هر سناریویی آماده است.به گزارش روسیا الیوم، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش در حال انجام اقدامات نظامی داخل شهر و اردوگاه جنین است و با حمله به زیرساخت‌‌‌ها، بازداشت فعالان، حمله به مقرها و اتاق‌‌‌های عملیات و مصادره تسلیحات، روی شکست فعالیت‌‌‌های گروه‌‌‌های فلسطینی در جنین متمرکز شده است. وی مدعی شد: «در طول دو سال گذشته، حدود ۵۰ حمله تیراندازی از جنین انجام شده است. حدود ۱۹ نفر پس از انجام عملیات به اردوگاه جنین به عنوان پناهگاه فرار کردند.» یک خبرنگار نظامی هم به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت، برنامه‌‌‌ریزی برای انجام این عملیات نظامی از یک سال پیش شروع شده، بارها اصلاح و به تعویق افتاده است.