حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص برخی شایعات در خصوص اجباری بودن اردوهای راهیان نور، گفت: اردوی راهیان نور بر اساس رضایت خانواده است و باید نامه مکتوب آنان برای بردن دانش‌آموزان به این اردو ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح مدرسه امام رضا (ع) که توسط خیرین ساخته شده است اظهار کرد: اجباری نبودن اردوهای راهیان نور قانون بوده و در کتابچه‌ای به نام قانون اردوها چاپ شده است. وی افزود: سال گذشته ده‌ها هزار دانش‌آموز وجود داشتند که به دلیل فرصت نداشتن، بیماری و عدم تمایل به اردوی راهیان نور نرفتند. به گفته حاجی بابایی، نمره آموزش دفاعی براساس یک مورد خاص مانند اردوی راهیان نور نیست بلکه نمره کار عملی است. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که برای همگی ما دردناک است و البته تمام دانش‌آموزانی که به اردو می‌روند بیمه هستند و اگر چه در موارد فوت ضایعه قابل جبران نیست، اما امور مالی در جراحات تعهد شده است.

حاجی‌بابایی افزود: این اردوها ویژه آموزش و پرورش نیست و دانشگاه‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها اردوی راهیان نور دارند و همین اتفاق فردا بعد از ظهر آن روز برای یک دانشگاه رخ داد و دو ساعت بعد برای مردم اصفهان و در همان جاده در روز دیگر باز اتفاق دیگری رخ داد. به گفته وی، مردم به خاطر اینکه نسبت به دانش‌آموزان حساسیت عاطفی دارند این موضوع را دنبال می‌کنند و در غیر این حالت تصادف به دلایل بسیاری در جاده‌های کشور رخ می‌دهد. وی تصریح کرد: به طور قطع از رهبر معظم انقلاب در صدر تا مابقی مسوولان همگی از حادثه کشته شدن دانش‌آموزان در حادثه تصادف کاروان راهیان نور متاثر شدند و برای ما هیچ غمی بالاتر از این نیست؛ چرا که همه این دانش‌آموزان مانند فرزندان خود ما هستند.