با وجود همه بحث‌هایی که در ماه‌های اخیر درباره ارتقای سطح روابط ایران و مصر مطرح شده بود، قاهره بار دیگر رییس دفتر حافظ منافع جدید برای حضور در ایران معرفی کرد.

خالد عماره، رییس جدید دفتر حفاظت منافع مصر در ایران، دیروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی در این دیدار با اشاره به تقویت روابط و مناسبات دو جانبه و توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها تصریح کرد: ایران آمادگی دارد با توجه به تاریخ و تمدن مشترک دو ملت دستاوردهای خود را در حوزه‌های علمی و فن‌آوری برای رشد و توسعه مصر به خدمت گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان حضور رییس جدید دفتر حفاظت منافع مصر در کشورمان را فرصت جدیدی برای توسعه مناسبات ایران و مصر قلمداد کرد و افزود: وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، سیاحتی و زمینه‌های همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک بین دو کشور می‌تواند بنیانی برای ثبات منطقه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی مشترک ایران و مصر باشد.

رییس جدید دفتر حفاظت منافع مصر در کشورمان نیز در این دیدار ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی دو کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایران و مصر از حوزه تمدنی عمیق برخوردارند و زمینه‌های فعالیت مشترک در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی با دیدگاه‌های مشترک برای دو طرف وجود دارد.

او گفت: مصر همواره از حقوق مسلم ایران در فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز دفاع کرده است و با توجه به ظرفیت مشترک دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و تجاری برای توسعه مناسبات آمادگی داریم.

خالد عماره افزود: من به‌عنوان نماینده دولت و ملت مصر حامل پیام‌های مودت و توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و مصر از طرف وزیر امور خارجه کشورم هستم.