هیات دولت برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌های فرسوده و مدیریت مصرف سوخت، موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی را به تغییر پلاک مکلف کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، موتورسیکلت‌های تولیدی از سال۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری و موتورسیکلت‌های تولیدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ تا ۲۹اسفند ماه ۹۱ مهلت تعویض پلاک دارند.

بر این اساس، سوخت حمایتی موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی با سن کمتر از ۱۰ سال در صورت عدم مراجعه در مهلت‌های یاد شده برای تغییر پلاک از تاریخ انقضای مهلت کاهش می‌یابد. همچنین از ابتدای سال ۱۳۹۲ به موتورسیکلت‌های بنزینی نو با پلاک جدید در صورت ارائه گواهی اسقاط موتورسیکلت فرسوده، سهمیه سوخت تعلق می‌گیرد. براساس این مصوبه از ابتدای سال ۱۳۹۲ سوخت حمایتی به موتورسیکلت‌های فرسوده تعلق نمی‌گیرد.

کارت سوخت موتورسیکلت‌های توقیفی توسط نیروی انتظامی نیز که در مهلت زمانی تعیین شده، ترخیص نشده باشند با اعلام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، توسط وزارت نفت باطل می‌شود. تردد موتورسیکلت‌های فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۲ در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اراک، اصفهان، شیراز و کرج ممنوع است و وزارت کشور (نیروی انتظامی) موظف است؛ برای توقیف و تحویل آنها به مراکز اسقاط اقدام کنند. همچنین خرید موتورسیکلت‌های بنزین سوز توسط دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ممنوع است.