وزارت خارجه ایران حادثه تروریستی بیروت را محکوم کرد

وزیر امور خارجه ایران طی تماس تلفنی با عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان نسبت به حادثه تروریستی در لبنان و شهادت و مجروحیت جمعی از مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی تاکید کرد که دشمنان منطقه درصدد تشدید ناامنی و رسیدن به اهداف سوء خود هستند. وی بر اهمیت وحدت تمامی گروه‌ها و حفظ هوشیاری در شرایط حساس کنونی منطقه تاکید کرد. وزیر امور خارجه لبنان نیز ضمن تشکر از تماس صالحی و ابراز همدردی با دولت و ملت لبنان بر اهمیت مشورت و رایزنی‌های فی‌مابین با هدف تحکیم ثبات و امنیت منطقه‌ای تاکید کرد. روز جمعه هفته جاری طی انفجاری در بیروت پایتخت لبنان، وسام حسن رییس بخش اطلاعات امنیت داخلی لبنان کشته شد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم ضمن محکوم کردن شدید حادثه مذکور،‌ با ابراز تاسف از کشته و مجروح شدن تعدادی از انسان‌های بی‌گناه و ایراد خسارت به اماکن مسکونی، تجاری و اموال عمومی خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف تفرقه‌افکنی میان جریانات و اقشار مختلف مردم لبنان و از سوی عناصری صورت گرفته است که هیچ گاه مصالح ملت و دولت لبنان را مدنظر نداشته و جز به منافع و اهداف ناپاک خود نمی‌اندیشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین مهمانپرست با تاکید بر ضرورت شناسایی سریع عاملان این انفجار و مجازات آنان، با خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه و همچنین دولت و ملت لبنان ابراز همدردی کرده، از همه گروه‌ها، احزاب و مردم این کشور خواست با حفظ هوشیاری، وحدت و همبستگی ملی خود، مانع از تحقق اهداف دشمنان شوند.

وی افزود: بدون شک دشمن اصلی مردم لبنان و منطقه، رژیم صهیونیستی است که از ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه سود می‌برد.