بار مالی به دولت تحمیل نکنید

معاونت بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در بخشنامه خطاب به دستگاه‌های اجرایی شرایط بررسی پیشنهادهای احکام لایحه بودجه سال ۹۲ را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در این بخشنامه که دستگاه‌ها را تا ۸ آبان ملزم به اجرای احکام خواسته شده کرده است و تاکید شده است که درصورتی که پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی دارای شرایط خواسته شده به شرح زیر نباشد، معاونت بودجه نسبت به حذف آنها اقدام خواهد کرد. براساس این گزارش، رحیم ممبینی در این بخشنامه خاطرنشان کرده که درصورتی که پیشنهادهای دستگاه‌ها بار اضافی مالی برای دولت داشته باشند‏، حذف خواهند شد.

شروط درنظر گرفته شده برای دستگاه‌های اجرایی در جهت تدوین بودجه سال آینده کل کشور به شرح زیر است: پیشنهادها نباید مغایر با برنامه پنجم توسعه یا سایر قوانین باشد، پیشنهادهای دستگاه‌هایی که در سال‌های گذشته دارای عملکرد مناسب و مورد انتظار نباشد‏، مورد اعمال قرار نمی‌گیرد. پیشنهادها نباید ماهیت غیربودجه‌ای داشته باشد، دستگاه‌ها باید پیشنهادهای خود را با ماهیت دائمی ارائه کرده، به طوری که قابل پیش‌بینی درسایر قوانین باشد.

پیشنهادها باید اصلاح‌کننده قوانین دائمی بوده و هزینه کرد یک منبع را تعیین تکلیف کرده باشند و همچنین پیشنهادها باید زمان اجرای حکم پیشنهادی منقضی نشده باشد.