تمرین شهری گردان‌های واکنش سریع بسیج

دنیای اقتصاد- رزمایش «الی بیت‌المقدس» با هدف نمایش اقتدار سازمان‌دهی و قدرت بسیج در پاسخ به تهدیدات و با عنوان پاسخی در مقابل اهانت صهیونیست‌ها به پیامبر(ص)با حضور ۳۳۰ گردان مرکب از ۱۵ هزار نفر برای مقابله با تهدیدات «سخت» «نیمه‌ سخت» «امنیتی» و «فرهنگی» در هشت منطقه تهران به مدت سه روز برگزار شد. به گفته فرمانده سپاه تهران ۱۲۰ گردان رزمی، ۳۰ گردان پشتیبانی رزم و ۱۸۰ گردان الزهرا و عاشورا در این رزمایش شرکت کردند. این رزمایش از چهارشنبه هفته گذشته با رمز «لااله‌الا‌الله، محمدرسول‌الله» آغاز شد و روز جمعه با حضور بسیجیان در میدان فلسطین و اعتراض به اهانت به پیامبر(ص) پایان یافت. اهداف رزمایش

سردار کاظمینی با بیان اینکه برگزاری این رزمایش ارتباطی به انتخابات آتی ریاست جمهوری ندارد، گفت:گردان‌های واکنش سریع و گردان امام حسین(ع) برای مقابله با تهدیدات سخت و گردان‌های امام علی(ع) برای مقابله با تهدیدات امنیتی و اغتشاشات، گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) نیز برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی و گردان صابرین بسیج برای عملیات ویژه همچون کمین و ضدهلیبرن پیش‌بینی شده بودند. به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه تهران افزود: این رزمایش در ده قرارگاه زیر مجموعه شهید جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان در هشت منطقه جداگانه از شهر تهران برگزارشد. وی خاطر نشان کرد: آمادگی بسیجیان برای مقابله با تهدیدات نرم و نیمه سخت مسلحانه و غیر مسلحانه دفاع سخت، دفاع از کوی و برزن و دفاع از دکترین دفاعی سپاه از دیگر اهداف برگزاری رزمایش «الی‌بیت‌المقدس» بود. کاظمینی افزود: بسیجیان تهران بزرگ با برگزاری این رزمایش عامل پیام ولایت‌مداری، خدمتگزاری و دفاع از انقلاب اسلامی برای ملت ایران اسلامی بودند.

آمادگی برای سرنگونی خفاش‌های دشمن

همچنین جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به اهمیت و جایگاه ویژه بسیج و سپاه پاسداران در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با حضور بسیج و سپاه مردم ما احساس امنیت می کنند و دشمنان این مرز و بوم نمی‌توانند به این کشور حمله کنند. سردار سلامی خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود: پدافندهای ما آماده است تا خفاش‌های دشمنان را سرنگون و این پیام را دشمنان باید دریافت کنند.

شبیه‌سازی خیابان‌های تهران

پس از سخنان سردار سلامی، سپاهیان محمدرسول الله(ص) در واکنش به کاریکاتوری که چندی پیش منتشر شده بود، پشت سر هم سربندهای خود را که لبیک یا رسول‌الله(ص) بر روی آنها نقش بسته بود، بر پیشانی خود بستند. به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه این رزمایش گردان‌های واکنش سریع بسیج با شبیه‌سازی خیابان‌های تهران، به انجام تمرینات شهری پرداختند. صبح پنج‌شنبه گردان‌های واکنش سریع بسیج، در پادگان حضرت سیدالشهدا(ع)، ضمن نمایش اقتدار و آمادگی دفاعی خود برای مقابله با هرگونه تهدیدات امنیتی، عملیات‌های آرام‌سازی، پاکسازی منطقه و عملیات رهایی گروگان را تمرین کرده و در نهایت به انجام رژه موتوری پرداختند. در آخرین مرحله از رزمایش «الی‌بیت‌المقدس» گردان‌های واکنش سریع بسیج با شبیه‌سازی خیابان‌های تهران به‌ویژه خیابان‌های مرکز شهر، به انجام تمرینات شهری پرداختند.

سال گذشته نیز یگان‌های بسیجی ناحیه مقاومت سیدالشهدای تهران با برگزاری رزمایش فاطمیون که در پادگان قدس(جی) تهران برگزار شد به شبیه‌سازی درگیری‌های خیابانی با بهره‌گیری از تجربه وقایع سال ۸۸ پرداختند.