امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: تشدید فشارها برای تاثیرگذاری بر انتخابات، بحرانی جلوه دادن کشور، القای یاس و ناامیدی در جامعه، فضاسازی ناحق پیش از انتخابات، گره‌زدن تحریم‌ها به موضوع هسته‌ای و انتشار شایعات شش راهبرد دشمن پیش از انتخابات است. به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمدخاتمی گفت: دشمن با تشدید فشارها تا انتخابات می‌خواهد بر انتخابات تاثیر بگذارد تا تغییر در ساختار حکومتی به وجود آید.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: به دشمنان خارجی و دوستان داخلی‌شان هشدار می‌دهیم هواداری مردم از نظام جمهوری اسلامی سیاسی نیست، بلکه اعتقادی است و این هواداری اعتقادی کم شدنی نیست. خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: آنها پیش از فرا رسیدن انتخابات سال ۸۸ شعار تقلب را سر دادند و رهبری نیز در فروردین همان سال از توطئه آنها پرده برداشت و هشدارهایی را داد که دیدیم به واقعیت تبدیل شد.

خاتمی با بیان اینکه برخی شعار «انتخابات آزاد» را در آستانه انتخابات سر می‌دهند، گفت: آنها می‌خواهند بگویند اگر کاندیدای ما رد شد انتخابات آزاد نیست یا اگر مردم به کاندیدای ما رای ندادند باز هم انتخابات آزاد نیست و تنها در صورتی انتخابات آزاد است که کاندیدای ما رای بیاورد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها بیشتر شعار است و نفس تحریم‌ها انتقام از ملت ایران است، چرا که مردم با انقلاب جلوی زیاده خواهی استکبار را گرفته‌اند.