سخنگوی کابینه اسرائیل و لابی صهیونیستی آیپک از قطعنامه مجلس سنای آمریکا که در آن برای ظرفیت هسته‌ای ایران، خط قرمز تعیین کرده، استقبال کردند.

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «اورشلیم پست»، در قطعنامه غیرالزام‌آور مجلس سنا که سناتورهایی نظیر «باب کیسی»، «لیندسی گراهام» و «جوزف لیبرمن» آن را ارائه کرده‌اند، آمده: این به نفع آمریکا است که مانع دستیابی ایران به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای شود. در این قطعنامه همچنین بیان شده، کنگره در رد سیاستی که بازدارندگی را به عنوان گزینه‌ای برای پاسخ به تهدید هسته‌ای ایران قلمداد می‌کند، با رییس جمهور همراه است.

اورشلیم پست نوشت: لحن این قطعنامه که درباره ظرفیت هسته‌ای سخن گفته و نه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، با خطوط قرمز اسرائیل هماهنگی دارد و حتی فراتر از خطوط قرمز دولت اوباماست که خط قرمزی را درباره دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای تعیین کرده است. به خاطر تصویب این قطعنامه غیرالزام‌آور بود که سخنگوی بنیامین نتانیاهو از کنگره به علت حمایت از اسرائیل استقبال و ادعا کرد: رای به این قطعنامه نشانه حمایت از تاکید نخست وزیر اسرائیل بر این موضوع است که مساله ایران هسته‌ای، موضوعی حزبی نیست و همه مردم آزاد باید نگران آن باشند. علاوه بر سخنگوی نتانیاهو، کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا مشهور به آیپک نیز از تصویب این قطعنامه استقبال و اعلام کرد:‌ آیپک از سنا به خاطر رد سیاست بازدارندگی در قبال ظرفیت تسلیحات هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و خواستار افزایش تحریم‌ها علیه این کشور است.