رییس مجلس با اعلام اینکه متاسفانه ما هم‌اکنون از منابع نفتی و گازی در کشور به درستی استفاده نمی‌کنیم، تصریح کرد: درآمد این منابع به طور حتم باید صرف سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی شود.

به گزارش سایت خبری خانه ملت، علی لاریجانی روز گذشته درمراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید در قم، افزود: بودجه کشور باید از طریق مالیات و عوارض گمرکی به‌دست آید و پول منابع نفت و گاز کشور باید در جهت سرمایه جوانان استفاده شود. وی با تاکید بر اینکه تحریم کشورهای استکباری علیه ایران توفیق اجباری برای کشور بوده است، افزود: در حال حاضر کشور برای تامین اعتبارات خود مجبور است که سیستم تکیه بر نفت را تغییر دهد. لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌های نیروی انسانی بسیار در کشور گفت: قطعا درست تدوین نکردن برنامه‌های سیاست کشور در عرصه سرمایه‌گذاری و جوانان موجب تبدیل شدن فرصت‌ها به تهدید می‌شود که هم‌اکنون نمونه این موضوع وجود بیکاران تحصیلکرده بسیار در کشور است.

اقتصاد دولتی موفق نیست

لاریجانی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی نیز با بیان اینکه اقتصاد دولتی موفق نیست، بر لزوم مردمی کردن اقتصاد و تسریع در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: یکی از مشکلات اقتصادی ما این است که بنیه اقتصادی ما دولتی است از این رو مقدار زیادی نفت و گاز را می‌فروشند و خرج می‌کنند، اما اگر همین منابع در اختیار مردم قرار گیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و این از دقت مقام معظم رهبری است که به واگذاری امور تاکید دارند.

رییس قوه مقننه گفت: اگر بخواهیم حرکت جهنده‌ای داشته باشیم باید کار را به مردم واگذار کنیم.