روایت شریعتمداری از «خطاهای فاحش مسوولان» در پرونده هسته‌ای

حسین شریعتمداری، مدیرمسوول کیهان در یادداشتی با عنوان «این خطا چرا؟!» در شماره دیروز این روزنامه نوشت: برادر عزیزمان آقای دکتر فریدون عباسی دوانی، ریاست محترم سازمان انرژی اتمی کشورمان در اظهاراتی غیرمنتظره و تعجب آور بی‌آنکه بدانند یا خدای نخواسته بخواهند- نیاز مبرم ۱+۵ و آژانس بین‌المللی را برای ادامه کینه توزی علیه فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان تامین کرد! وی اضافه کرد: رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در این مصاحبه گفته است؛ «گاهی اوقات ما اطلاعات غلطی منتقل می‌کردیم؛ چون چاره دیگری برای گمراه کردن جاسوسان خارجی نداشتیم. گاهی خودمان را ضعیف و گاهی نیز قوی‌تر از آنچه واقعا بودیم جلوه داده‌ایم»!... اظهارات آقای دکتر عباسی همان گونه که انتظار می‌رفت، بلافاصله بعد از انتشار، بازتاب بسیار گسترده‌ای یافت و با استقبال آمیخته به ذوق زدگی فراوان آمریکا، اسرائیل و متحدان اروپایی آنها روبه‌رو شد؛ چرا که متاسفانه در اظهارات بی‌اساس رییس محترم سازمان انرژی اتمی کشورمان، نیاز خود را به صورت یک امتیاز دریافت کرده بودند!

به نوشته شریعتمداری «سوال این است که جناب دکتر عباسی از طرح این ادعا چه انگیزه‌ای داشته و در جغرافیای سخن خویش کدامیک از منافع ملی کشورمان را دنبال می‌کرده است؟»

مدیرمسوول کیهان در ادامه می‌نویسد: وقتی می‌فرمایند برخی اطلاعات ارائه شده غلط بوده است سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به خود حق می‌دهد بگوید از کجا معلوم اطلاعاتی که اکنون ارائه می‌شود، نادرست و گمراه‌کننده نباشد؟... با توجه به این گونه خطاهای فاحش، آن هم در پرونده هسته‌ای کشورمان، اولین و ابتدایی‌ترین گام ضروری آن است که اظهارنظر در این باره تنها بر عهده مسوول تیم هسته‌ای، سخنگوی تیم یا شخصیت‌هایی که جایگاه آنان از قبل تعریف شده است، باشد.