دهقانی: فسادهای بزرگ اقتصادی در سایه حمایت جریانی در دولت بود

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به دو پرونده فساد بانکی سه هزارمیلیاردی و بیمه ایران گفت: بدون تردید این فساد جز در سایه حمایت جریانی قدرتمند در دولت میسر نبوده وقوه قضائیه باید نقش افراد وابسته به جریان انحرافی را دراین پرونده برای مردم تبیین کند. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دهقانی در نطق میان دستور خود در مجلس، گفت: همان طور که قبلا از سوی قوه قضائیه اعلام شده بود، هنوز در موضوع فساد بانکی، پرونده تعدادی از متهمان دانه درشت رسیدگی نشده است و قوه قضائیه باید با کمترین اغماض با همه این عوامل برخورد کند.

وی با بیان اینکه بدون تردید فساد جز در سایه حمایت جریان قدرتمند دردولت میسر نبود، گفت: همان طور که رییس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه غیرعلنی گوشه‌هایی از پشت پرده این فساد را اعلام کرد، لازم است نقش افراد وابسته به جریان انحرافی در این پرونده برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز رای صادره در دادگاه قبلی مورد تجدید نظر قرار نگرفته است، اظهارکرد: قوه قضائیه باید مراقبت کند تا این حکم در تجدید نظر دچار استحاله نشود و لابی افراد پشت صحنه پرونده رابه انحراف نکشاند.

دهقانی با بیان اینکه یکی از متهمان اصلی پرونده بیمه ایران از تعقیب فرار می‌کند، گفت: قوه قضائیه باید زمینه رسیدگی به پرونده این مقام بلند پایه را فراهم سازد تا این قوه متهم به ضعیف‌کشی و کوتاه آمدن در برابر اغنیا نشود.