همه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال۹۱ دانشگاه آزاد که در مرحله اول اعلام اسامی موفق به پذیرش نشده‌اند، می‌توانند از ساعت ۱۱ امروز تا ساعت ۲۴ نهم مهر با مراجعه به پایگاه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز آزمون به آدرس www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته/شهر مجدد اقدام کنند. به گزارش واحد مرکزی خبر، ناصر اقبالی با بیان اینکه داوطلبان در این مرحله حداکثر تا ۱۰ کد رشته/محل را می‌توانند انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: در این دوره بیش از ۱۸۰۰ رشته/محل در معرض انتخاب داوطلبان قرار گرفته است و گزینش علمی در این دوره در ۱۰ انتخاب با اولویت نمره کل داوطلب در رشته انتخابی صورت می‌گیرد. وی زمان اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد را حداکثر تا نیمه مهر اعلام کرد.

همچنین افزایش اعتبارات وام دانشجویی خبری بود که روز گذشته از سوی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد. کیوان مرادیان با اشاره به افزایش بیش از۶۰ درصدی اعتبارات تسهیلات مالی اعطایی به دانشجویان، گفت: مجموع تسهیلات مالی اعطایی به دانشجویان در سال تحصیلی گذشته هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بود که این رقم امسال به سه هزار میلیارد ریال رسید. وی با اشاره به افزایش سرانه انواع وام‌های دانشجویی در سال‌های گذشته گفت: از سال تحصیلی ۸۹ - ۸۸ تا سال تحصیلی جدید، سرانه وام‌های تحصیلی دانشجویان در هر نیمسال تحصیلی، از ماهانه ۲۰ هزار تومان به ماهانه ۷۵ هزار تومان رسیده است و بیشترین وام دریافتی دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی وام تحصیلی است.

وی افزود: در این مدت سرانه وام مسکن دانشجویان مجرد نیز از ماهانه ۲۰ هزار تومان به ماهانه ۱۰۰ هزار تومان رسیده و سرانه وام مسکن دانشجویان متاهل نیز هم اکنون ماهانه ۱۰۵ هزار تومان است. رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وام ودیعه مسکن نیز با توجه به شهر محل تحصیل دانشجو با ارقام متفاوت به دانشجویان متاهل پرداخت می‌شود، گفت: این رقم در تهران تا ۷۵ میلیون ریال، در پنج شهر بزرگ دیگر کشور تا ۶۰ میلیون ریال و در دیگر شهرها تا ۴۵ میلیون ریال خواهد بود.