دنیای اقتصاد- رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور، ضمن رد ادعاهای غربی‌ها مبنی بر حمله ایران به سایت‌های بانکی آمریکا گفت: ایران هیچ گونه حمله سایبری علیه کشورها نداشته است. سردار غلامرضا جلالی روز گذشته در حالی این ادعا را تکذیب کرد که طی روزهای گذشته رسانه‌های خارجی اخباری را اعلام کرده و طی آن مدعی شده بودند که به دلیل تحریم‌های اقتصادی، برخی بانک‌ها و موسسات ایالات متحده مورد حمله سایبری هکرهای ایرانی واقع شده‌اند. جوزف لیبرمن، رییس کمیته امنیت و امور دولتی سنای آمریکا نیز مدعی شد که به دلیل تحریم‌های اقتصادی حمله سایبری ایران به بانک‌ها و سایر موسسات بانکی ادامه دارد. اما به گزارش خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا جلالی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایران مسوول حملات سایبری صورت گرفته علیه بانک‌های آمریکایی است، اظهار کرد: اینکه آنها چنین ادعاهایی می‌کنند، برای مشروعیت بخشیدن به حملات خودشان است و ما نباید در زمین آنها بازی کنیم. جلالی افزود: برای بازدارندگی باید توان خود را آنقدر بالا ببریم تا دشمن جرات حمله به ما را نداشته باشد. وی ادامه داد: اینکه یک شخص یا گروهی از مسلمانان به خاطر ناراحتی از اهانت به پیامبر اسلام (ص) تصمیم به هک سایت‌های غربی بگیرد، یک موضوع است، اما ما رسما اعلام می‌کنیم هیچ گونه حمله‌ای نداشته‌ایم. رییس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه این ادعای غربی‌ها قابل بررسی است، اظهار کرد: پلیس فتا در کشور ما تمام اقدامات هک و حمله را ردیابی می‌کند و خود آنها هم می‌توانند این موضوع را بررسی کنند.

تکرار ادعای لیبرمن درباره حمله سایبری

اما جوزف لیبرمن، رییس کمیته امنیت کشور و امور دولتی سنای آمریکا باز هم ادعای حمله سایبری ایران به بانک‌های آمریکایی را تکرار کرد. او ادعا کرد: حملات اخیر به وب‌سایت‌های «جی.پی مورگان چیس» و بانک «آمریکا» توسط ایران انجام شده است.

به گزارش ایسنا، واشنگتن پست به نقل از وی مدعی شد: معتقد نیستم که این حملات فقط توسط هکرهایی انجام گرفته باشد که از مهارت کافی برای ایجاد اختلال در وب‌سایت‌ها برخوردارند، بلکه فکر می‌کنم این کار توسط ایران انجام گرفته است.

لبیرمن ادعا کرد که این تلا‌ش‌ها پاسخی به «تحریم‌های اقتصادی» جدی است که آمریکا و متحدین اروپایی‌اش علیه موسسات مالی ایران اعمال کرده‌اند.