استاندار تهران: شهردار ری این هفته معرفی می‌شود

رییس شورای شهر تهران: جدایی ری به ما ابلاغ نشده است دنیای اقتصاد- ماجرای جدایی شهر ری از تهران با اعلام خبری تازه از سوی معاون عمرانی استانداری تهران با حاشیه دیگری مواجه شده است. به گفته محمدرضا محمودی، وزارت کشور مستقل بودن شهرری را ابلاغ کرده است و احتمال ابلاغ تاسیس شهرداری شهرری در هفته جاری وجود دارد.

جدایی ری از تهران ایده‌ای بود که از جانب دولت پیگیری شد و با وجود مخالفت اعضای شورای شهر با آن با جدیت دولتی‌ها در حال اجرایی شدن است. این در حالی است که اعضای شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نمایندگی مردم ری را نیز بر عهده دارند، چنین اتفاقی را غیر قانونی قانونی قلمداد می‌کنند. در این باره اما معاون عمرانی استاندار در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: گزینه‌های احتمالی برای شهردار جدید ری را به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم و احتمالا در هفته جاری شهردار معرفی می‌شود. محمودی با بیان این مطلب گفت: شهرری تحت پوشش شهرداری مستقل است.

علاوه بر این مرتضی تمدن، استاندار تهران نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: استانداری تهران تمامی مقدمات راه‌اندازی و استقرار کامل شهرداری شهر ری را فراهم کرده است. وی با اشاره به اینکه شهرداری از زمان تایید شهردار از سوی وزارت کشور شروع به کار خواهد کرد، افزود: استانداری تهران از جمع شهرداران پیشنهادی، شهردار مورد نظر خود را برای شهرری انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرده است. استاندار تهران خاطرنشان کرد: شهرداری شهر ری بعد از تایید شهردار از سوی مقامات وزارت کشور شروع به کار خواهد کرد و مردم شهر ری از خدمات شهرداری مستقل خود بهره‌مند خواهند شد.

چمران: یک برگ کاغذ پاره هم به ما ندادند

در همین زمینه رییس شورای شهر تهران با گلایه از اظهارنظر مسوولان استانداری گفت: یک برگ کاغذ پاره نیز به شورای شهر در خصوص جداسازی ری ارسال نشده است و بنده نیز به عنوان رییس شورای شهر پیگیر این موضوع هستم.

مهدی چمران با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ نامه‌ای به صورت کتبی به شورای شهر در خصوص جداسازی ری از تهران ارسال نشده است، اظهار کرد:‌ در این خصوص نه نامه‌ای ارسال شده و نه صحبت خاصی با مسوولان استانداری تهران انجام شده است. وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد در زیرمجموعه‌های دولت با فرافکنی و مصاحبه‌های مختلف، فضایی را ایجاد می‌کنند که به نفع مردم نیست و امیدواریم این روند خاتمه پیدا کند.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اگر دوستان اجازه بدهند و با مصاحبه‌هایشان فضا را آلوده نکنند، بنده می‌توانم با توجه به تعاملی که با شخص رییس‌جمهور دارم موضوع را پیگیری کنم و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. وی ابزار امیدواری کرد: زیرمجموعه‌های دولت شلوغ نکنند و بگذارند موضوع جداسازی ری و تهران به خیر و خوشی به اتمام برسد؛ چرا که این جدایی به نفع مردم نیست.