رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عدم ثبات در بازار ارز را ناشی از عملکرد ضعیف مسوولان بانک مرکزی در یکسال گذشته دانست و گفت: با تخصیص ارز ۲ درصد زیرقیمت بازار آزاد به گروهی از افراد مخالف هستم. ارسلان فتحی پور در گفت‌وگو با مهر، درخصوص تصمیم مشترک دولت و مجلس مبنی بر توزیع ارز با قیمت ۲ درصد کمتر از نرخ ارز در بازارآزاد برای افرادی که ثبت سفارش کرده‌اند، اظهار کرد: به دلیل اینکه ثبات اقتصادی در کشور وجود ندارد، با این موضوع مخالف هستم. وی تصریح کرد: در حقیقت تخصیص ارز ۲ درصد زیر قیمت بازار آزاد به گروهی از افراد به معنای همان تورم، دلالی و سفته بازی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سیستم تخصیص ارز باید فقط از طریق بانک مرکزی انجام شود، گفت: براین اساس، ارز با نرخ مرجع باید به صورت سهمیه ای در اختیار مردم قرار گیرد تا اقشار آسیب پذیر بتوانند کالاهای اساسی خود را نسبت به سهمیه

دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی باید با همان نرخ ارز مرجع وارد کشور شوند، گفت: همچنین باید ارز با قیمتی ثابت حداقل یکساله به واردات کالاهای واسطه ای، تکنولوژی و خدماتی با استفاده از سامانه رهگیری اختصاص یابد تا بتوان ثبات اقتصادی را در کشور ایجاد کرد و تولیدکننده‌ها را در سال تولید ملی از سردرگمی نجات داد.