مقامات عالیرتبه آمریکایی گفتند که وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است نام گروهک تروریستی منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت امور خارجه این کشور حذف کند. به گزارش ایسنا، روزنامه «وال استریت ژورنال» ضمن اشاره به این خبر گزارش کرد که منافقین از سال ۱۹۹۷ به دلیل اتحاد نظامی با صدام و فعالیت‌های تروریستی علیه مقامات آمریکایی در تهران در دهه ۷۰ میلادی در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفتند. براساس این گزارش مقامات آمریکایی گفتند که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا اجازه حذف نام این گروهک از فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا را داد و روز جمعه گذشته درباره نیت خود در این خصوص به گنگره اطلاع داده است. یک مقام عالیرتبه وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این کار به دلیل سابقه (منافقین) تصمیمی ساده نبود. علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در نیویورک اما روز جمعه گفت: این یک گام اشتباه دیگر از سوی دولت آمریکا خواهد بود.

در پی شکایت منافقین به یک دادگاه فدرال در آمریکا و درخواست برای حذف آنها از فهرست تروریست‌ها، قاضی دادگاه تا اول اکتبر به کلینتون فرصت داده بود تا نام این گروهک را حذف یا در تعیین سازمان‌های تروریستی تجدید نظر کند.

کلینتون گفته بود که در صورت خروج منافقین از اشرف و کاهش تنش میان آمریکا در عراق به این موضوع به شکلی مثبت نگاه خواهد کرد.