رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و متناسب با شرایط فعلی کشور هستیم، گفت: اگر برنامه‌ریزی مناسب نداشته باشیم عرصه برای سوءاستفاده‌کنندگان و مجال برای تحریم‌کنندگان فراهم می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر چهارشنبه با حضور در دومین همایش تجلیل از کارآفرینان ماندگار صنعت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه کشور در شرایط سختی از لحاظ فشارهای خارجی قرار دارد، گفت: اقتضای این موقعیت این است که همه با هم فکر کرده، به هم اعتماد کرده و دست به دست هم داده و مشکلات کشور را با برنامه‌ریزی، اراده و تلاش و نه صرفا با حرف و شعار رفع کنیم. دغدغه‌های امروز ما این است که حرف‌ها زده می‌شود ولی آنجا که پای عمل می‌آید سست شده و آنجا که باید همگرایی داشته باشیم جا می‌زنیم.

وی افزود: الان حوزه اشتغال، مصرف و اقتصاد ما با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. این شرایط نیاز به برنامه‌ریزی‌های متناسب با خودش را دارد که از این جهت کاستی‌هایی داریم.

پورمحمدی با اشاره به مشکلات ارز در کشور گفت: اخیرا در کشور در بازار ارز مشکل به وجود آمد ولی به تصمیم جدی نمی‌رسیم. در این زمینه کشمکش‌ها و بگو و مگوهایی مشاهده می‌کنیم که حوزه تولید، اشتغال و کارآفرینی از این بابت تحت فشار است. این کشمکش‌ها باید پایان یابد. وی خطاب به کارآفرینان و صنعتگران ادامه داد: خواهش ما از شما این است که این شرایط را به خوبی درک کرده و تا آنجا که می‌توانید با صرفه جویی و استفاده از روش‌های نوین‌تر فضای تولید را حفظ کنید.