علی‌اصغر سلطانیه با انتقاد شدید از اسرائیل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این رژیم را تنها مانع برای تحقق منطقه‌ عاری از تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه خواند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: ایران و اسرائیل روز پنج‌شنبه هفته گذشته در نشست سالانه (کنفرانس عمومی)‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به جدال لفظی با یکدیگر پرداختند و این جدال امید برای برگزاری کنفرانس در سال ۲۰۱۲ در خصوص ایجاد منطقه عاری از تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه را در‌ هاله‌ای از تردید فرو برد. علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس گفت: در سال حاضر تنها رژیم اسرائیل است که با وجود درخواست‌های مکرر جامعه بین‌المللی به ان.پی.تی (پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای) نپیوسته است.

وی افزود: صلح و ثبات در خاورمیانه مادامی که زرادخانه هسته‌ای وسیع این رژیم همچنان منطقه و فراتر از آن را تهدید کند، نمی‌تواند حاصل شود. ایهود آزولای، نماینده اسرائیل نیز ایران و سوریه را هدف گرفت و ادعا کرد که این دو کشور مهم‌ترین تهدیدها برای رژیم منع اشاعه هسته‌ای هستند.

وی ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای متهم کرد و در اظهاراتی بی‌اساس گفت: این ایران است که بزرگ‌ترین تهدید صلح و امنیت خاورمیانه و فراتر از آن است. هیچ کس در این سالن نمی‌تواند این واقعیات را که در پس تلاش ایران برای تولید سلاح هسته‌ای قرار دارد منحرف سازد. خبرگزاری فرانسه افزود: ایران و اسرائیل هیچ کدام اشاره‌ای نکردند که آیا در کنفرانسی که برای برگزاری در فنلاند درباره ایجاد خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای در حال برنامه‌ریزی است شرکت می‌کنند یا خیر.