هشدار به اسرائیل در رژه نیروهای مسلح

عکس: خبرگزاری مهر

سردار فیروز آبادی: پاسخ ایران به تهدیدات بدون فاصله و توقف‌ناپذیر خواهد بود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: در روز نبرد تعداد شلیک موشک‌های ما خارج از تصور صهیونیست‌هاست دنیای‌اقتصاد- رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور رییس‌جمهور و مقامات عالی‌رتبه نظامی در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم علاوه بر رژه یگان‌های سپاه، ارتش، وزارت دفاع و نیروی انتظامی، گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس که اخیرا در سازمان بسیج تشکیل شده‌اند نیز شرکت داشتند. همچنین در این مراسم از جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه با نام «رعد» رونمایی شد و سامانه موشکی بهینه سازی شده اس -۲۰۰ نیز به نمایش درآمد. علاوه بر این در حاشیه رژه نیروهای مسلح مقام های نظامی کشورمان در خصوص واکنش ایران به تهدیدات رژیم صهیونیستی بر وجود برنامه های غافلگیرانه در مواجهه با دشمنان تاکید کردند.

سخنران اصلی مراسم روز گذشته نیروهای مسلح، محمود احمدی‌نژاد بود که ضمن گرانقدر خواندن تجربه دفاع مقدس برای همه بشریت نسبت به تلاش صهیونیست‌ها برای ایجاد درگیرهای فرقه‌ای و مذهبی هشدار داد. به گزارش فارس، رییس‌جمهور گفت: اگر ملت‌ها اراده کنند، به خود متکی بوده و همدل باشند و از اقدامات اهریمنی حاکم بر جهان نهراسند پیروزی قطعی با آنها است و این وعده خداوند است؛ در دفاع مقدس نیروهای مسلح و بسیج مردمی ما تجلی این حقیقت بودند که با دست خالی در برابر پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا ایستادند و اراده خود را بر قدرت‌های طاغوتی تحمیل کردند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز هم نظام حاکم بر جهان همه هویت و هستی ملت‌ها را به تاراج می‌برند، اظهار کرد: کوچک‌ترین عزت را برای ملت‌ها و از ناحیه مردم بر نمی‌تابند و در برابر پیشرفت علمی و فناوری آنها طراحی و توطئه می‌کنند و با فریبکاری به دنبال ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی هستند. وی اضافه کرد: به دروغ شعار آزادی خواهی و پایبندی به آزادی اندیشه و بیان سر می‌دهند، اما در برابر یک سوال از حوادث تاریخی، با همه قدرت می‌ایستند و محققان تاریخی را سرکوب و آنها را زندانی می‌کنند و ملت‌ها را به واسطه یک سوال تهدید می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در عین حال در برابر زشت‌ترین اهانت‌ها به مقدسات بشری و پیامبران الهی که بالاترین هدیه خداوند به بشریت هستند چنین رفتاری می‌کنند، گفت: این مسائل نشان دهنده فریبکاری آنها است؛ صهیونیست‌های بی‌فرهنگ برای نجات خود طراحی تفرقه می‌کنند؛ درگیری‌های قومی و مذهبی درست کرده و سردمداران نظام سلطه نیز تسلیم آنها بوده و اقدامات خبیث صهیونیست‌ها را توجیه می‌کنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه نیروهای مسلح دوست و محبوب ملت ایران و دوست ملت‌ها و صیانت کننده از حقوق اساسی ملت ایران هستند، افزود: نیروهای مسلح حتی در دوره دفاع مقدس تنها به دنبال آزادی سرزمین نبودند، بلکه به دنبال رفع یک بلیه و برچیدن یک جرثومه از جان ملت‌ها بودند.

پاسخ بدون فاصله و توقف‌ناپذیر به تهدیدات

در حاشیه این مراسم رییس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: سران این رژیم می‌دانند پاسخ ایران به تهدیدات، آماده و بدون فاصله و توقف‌ناپذیر خواهد بود. سردار سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت ادامه داد: نیروهای مسلح ایران، امروز غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل محاسبه هستند. ما از یاوه‌گویی‌های سران صهیونیست احساس تهدید نمی‌کنیم، بلکه آنها مثل موجوداتی هستند که به شدت به وحشت افتاده و دائما داد و فریاد می‌کنند. وی افزود: تحولاتی جدی در ساختار نیروهای مسلح در طراحی، تاکتیک‌ها و سلاح‌ها به وجود آمده که همه نیروهای مسلح به موازات هم پیشرفت‌های جدی دارند. رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه اظهار کرد: به همین منظور ما گزارش‌های سه ماهه از وضعیت هر نیرو را تهیه و در اختیار مقام معظم رهبری قرار می‌دهیم که همگی حاوی پیشرفت‌های نیروهای مسلح است. فیروزآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر از جانب دشمنان به مراکز هسته‌ای ایران حمله‌ای صورت گیرد آیا ایران از طریق لبنان به مراکز هسته‌ای رژیم صهیونیستی ضربه متقابلی وارد می‌کند؟ گفت: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نظر خود را در این خصوص گفته است و من به عنوان رییس ستاد کل نیروهای مسلح تهدیدی را از سوی این رژیم احساس نمی‌کنم. فیروزآبادی در خصوص وضعیت سوریه نیز گفت: مسوولان سایر کشورها اگر به وظیفه نهی از منکر خود در این حادثه برادرکشی و مزدوری برای استکبار و صهیونیست‌ها عمل نکنند، آنها هم در آتش عذاب خواهند سوخت.

پدافند ایران برای مقابله با هواپیماهای آمریکایی

علاوه بر اینها پس از رونمایی از پدافند هوایی رعد، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به طراحی و ساخت این سامانه گفت: این سامانه برای مقابله با هواپیماهای آمریکایی ساخته شده است.

سردار امیر‌علی حاجی‌زاده درباره ادعای غربی‌ها مبنی بر اینکه ایران توانایی ادامه مقابله با تهدیدات در نبردهای آینده را ندارد، گفت: در روز نبرد تعداد شلیک موشک‌های ما خارج از تصور صهیونیست‌ها خواهد بود. وی افزود: در صورت شروع نبرد، رژیم صهیونیستی می‌تواند مدیریت شروع جنگ را داشته باشد اما نحوه اداره، نوع پاسخگویی و نقطه پایانی نبرد در اختیار ما خواهد بود و در این صورت دیگر موجودیتی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت. فرمانده هوافضای سپاه درخصوص رزمایش مشترک آمریکا به همراه ۲۴ کشور در خلیج فارس گفت: این رزمایش تهدیدی برای ما محسوب نمی‌شود و هیچ کشوری نمی‌تواند اقدام موثری علیه ایران داشته باشد. وی همچنین تصریح کرد: اگر روزی فرا برسد که تنگه هرمز برای ما منافعی نداشته باشد و آنها بخواهند ما را از این منافع محروم کنند ما نیز آنها را محروم خواهیم کرد. «رعد»، سامانه پدافندی مجهز به موشک‌های طائر۲ است که می‌تواند اهداف را در فاصله ۵۰کیلومتری و در ارتفاع ۷۵هزار پا مورد هدف قرار دهد.

نابودی زودهنگام اسرائیل در صورت تهدید ایران

دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز در واکنش به رزمایش دریایی اخیرآمریکا و متحدانش در خلیج فارس، گفت:‌ ایران در سال‌های پس از دفاع مقدس توانمندی خود را در زمینه مین‌های دریایی افزایش داده اما توان مین روبی دشمنان پیشرفت چندانی نداشته است.

فرمانده کل ارتش هم در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی تصریح کرد:‌ به این رژیم اخطار می کنم که سر جای خود بنشیند و تهدید نکند زیرا این تهدیدات ممکن است به نابودی زودهنگام این رژیم منجر شود. به گزارش ایرنا، سرلشگر عطاالله صالحی افزود: ویژگی رژیم صهیونیستی تهدید کردن است و این تهدیدات نشان دهنده ناتوانی و یاس آنها است. امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان‌ فرمانده نیروی زمینی ارتش هم با بیان اینکه اگر کسی بخواهد تهدیدی را عملی کند از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پاسخ دندان شکنی دریافت خواهند کرد، گفت: ‌آنهایی که خیال خام تهدید و تجاوز به کشورمان را دارند باید بدانند در این کشور نیروهای پا در رکاب با آمادگی و توان نظامی بالا وجود دارد.