رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مخالفت اعضای این کمیسیون با تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس خبر داد و گفت: طرحی دوفوریتی در این باره تهیه شده است که به زودی در صحن مجلس بررسی می‌شود. محمدمهدی زاهدی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص طرح دو فوریتی کمیسیون آموزش مجلس در رابطه با تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس، اظهارکرد: با توجه به اینکه از شش روز هفته باید به خوبی استفاده شود، دانش‌آموزان می‌توانند در کنار مسائل آموزشی و پرورشی، ‌آموزش‌های مهارتی، فوق برنامه و فعالیت‌های جمعی داشته باشند، به همین دلیل پنج‌شنبه‌ها می‌تواند فرصت مناسبی برای این آموزش‌ها باشد.

زاهدی اضافه کرد: فعالیت‌های فوق‌برنامه و خدمات‌جمعی و آشنایی با نهادها و مسائل تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح شده است، بنابراین این طرح دوفوریتی با سند تحول هماهنگی کامل دارد و در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین است.

وی با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس ابتدا فقط برای دبستان‌ها بود، گفت: تاکید ما بر این است که دوره‌های راهنمایی و دبیرستان در روزهای پنج‌شنبه تعطیل نشوند و از این فرصت برای مباحث دیگری که نیاز است در سند تحول اجرایی شود، استفاده کنند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: بلافاصله بعد از آغاز به کار مجلس، این طرح در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و در صورت تصویب نهایی از مهر امسال اجرایی خواهد شد.