پیش‌بینی افزایش سفرهای تابستانی در یک ماه آینده

رییس سازمان راهداری با اشاره به کاهش ۶ درصدی سوانح رانندگی در بهار گفت: پیش‌بینی می‌شود طی سه ماه تابستان و تا پایان شهریور ۱۵۰ میلیون جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای انجام شود. شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با فارس در مورد طرح سازمان راهداری در دور دوم سفرهای تابستانی گفت: این سفرها از عید سعید فطر آغاز می‌شود و تا ۲ مهرماه ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود سفرهای زیادی از ۲۶ مردادماه آغاز شود، اما اغلب سفر‌های تابستانی در محورهای جاده‌ای کشور از ۲۹ مردادماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح سفرهای تابستانی از ۲۹ مرداد و روز عید سعید فطر آغاز خواهد شد، تصریح کرد: ‌این مرحله از سفرهای تابستانی تا ۲ مهرماه ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعطیلات پیش‌ روی تهران مربوط به اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، گفت: پیش‌بینی می‌شود، سفرهای زیادی از محوریت تهران در این روزها انجام شود. رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: شهریور‌ماه امسال با توجه به آنکه تقارنی با ماه مبارک رمضان ندارد، سفرهای بیشتری نسبت به شهریور سال گذشته انجام خواهد شد.

افندی‌زاده با اشاره به بار ترافیکی سنگین جاده‌ها در تعطیلات عید فطر و تعطیلات پیش‌ روی تهران در رابطه با اجلاس سران، افزود: پیش‌بینی می‌شود که محورهای آزاد راهی منتهی به تهران‌ به ویژه آزادراه‌های کرج ‌ـ تهران، کرج ـ قزوین، تهران ـ قم و نیز آزاد‌راه‌های ساری ـ‌ قائم‌شهر و مرودشت - شیراز و همچنین محورهای اصلی تهران به شمال نظیر جاده هراز، فیروزکوه و چالوس از تراکم بالاتری به خصوص در اواخر این هفته تا پایان طرح تابستانی برخوردار باشند.