ستاد نماز جمعه تهران طی اطلاعیه ای اعلام کرد که نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران اقامه خواهد شد. به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که پس از خطبه‌های نماز جمعه تهران در روز قدس برای نمازگزاران قرائت شد، آمده است: درهای ورودی دانشگاه تهران در روز عید فطر، از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح به روی نمازگزاران گشوده خواهد شد. روز عید سعید فطر طبق تقویم، روز یکشنبه خواهد بود که در صورت هرگونه تغییر در زمان آن، اخبار مربوطه از سوی ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

تمهیدات ترافیکی نماز عید فطر

در همین حال، رییس راهور تهران بزرگ با تشریح تمهیدات ترافیکی نماز عید سعید فطر از اعمال محدودیت‌های تردد و توقف از ساعت ۴ صبح روز عید تا پایان مراسم و عادی شدن ترافیک معابر خبر داد. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله ستاد نماز جمعه، شهرداری تهران، اورژانس، آتش نشانی و سازمان‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو اقدامات لازم را برای ارائه خدمات و سرویس به نمازگزاران عید سعید فطر در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به تدابیر ترافیکی نماز عید فطر افزود: محدودیت‌های تردد از ساعت ۴ صبح روز عید از شمال در طول بلوار کشاورز از میدان ولیعصر به خیابان کارگر، از شرق خیابان ولیعصر (عج) حد فاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر (عج) و خیابان فلسطین، طالقانی و خیابان‌های منشعب از آنها به سمت غرب، از غرب خیابان کارگر حدفاصل خیابان جمهوری تا تقاطع بلوار کشاورز و از جنوب خیابان انقلاب حدفاصل میدان تا تقاطع ولیعصر (عج) اعمال می‌شود، ضمن آنکه خیابان‌های واقع در ضلع جنوبی خیابان انقلاب اسلامی شامل ابوریحان، دانشگاه رازی، ۱۲ فروردین و منیری جاوید نیز جزو خیابان‌هایی هستند که محدودیت‌های تردد در آنها اعمال می‌شود. به گفته رحیمی تردد در خیابان جمهوری از کارگر تا ولیعصر(عج) تنها از غرب به شرق جریان خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ممنوعیت‌های توقف اشاره کرد و گفت: توقف از ساعت ۴ صبح در بلوار کشاورز از میدان ولیعصر (عج) تا تقاطع کارگر (هر دو مسیر)، خیابان‌های واقع در غرب خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل جمهوری تا میدان ولیعصر(عج)، خیابان کارگر حدفاصل جمهوری تا بلوار کشاورز، خیابان فلسطین و جویبار از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، خیابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، خیابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا ولیعصر(عج)، خیابان ولیعصر(عج) از انقلاب تا میدان ولیعصر(عج)، خیابان‌های واقع در ضلع جنوبی خیابان انقلاب اسلامی شامل ابوریحان، دانشگاه، رازی، ۱۲ فروردین و منیری جاوید تا پایان مراسم و عادی شدن بار ترافیکی ممنوع خواهد بود.