دنیای‌اقتصاد- به‌رغم افزایش لفاظی‌های اسرائیل در چند روز گذشته درباره ادعای حمله به ایران و البته تاکید ایالات متحده بر ادامه روند مذاکره در پرونده هسته‌ای ایران، برخی مقامات اسرائیل اعلام کرده‌اند که هنوز تصمیمی درباره حمله به ایران نگرفته‌اند و بدون کمک آمریکا هم توانایی حمله به ایران را ندارند. این در شرایطی است که سفیر اسرائیل در آمریکا ادعا کرده است که حتی اگر حمله به ایران تنها چند سال برنامه اتمی این کشور را به عقب بیندازد، ارزش دارد. این اظهار نظر سفیر اسرائیل در واکنش به کنفرانس مشترک رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا و وزیر دفاع این کشور است که در آن احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران ضعیف خوانده شده و تاکید شده بود که اسرائیل توانایی تخریب برنامه هسته‌ای ایران را نداشته و تنها می‌تواند آن را برای چند سال به عقب بیندازد.

در همین باره شیمون پرز، رییس‌جمهور این رژیم نیز گفت که واضح است اسرائیل بدون کمک آمریکا توانایی اقدام علیه ایران را ندارد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ پرز که با تلویزیون اسرائیل صحبت می‌کرد، گفت: من معتقدم که «باراک اوباما» رییس‌جمهور آمریکا به تعهدات خود درباره ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی عمل خواهد کرد. وی گفت: ممکن است که این گونه تصمیمی (عملیات نظامی علیه ایران) اتخاذ کنیم، اما واضح است که باید با آمریکا حتی اگر به‌اندازه هماهنگی باشد، مشورت کنیم .وی در پاسخ به سوالی درباره اعتماد به وعده‌های اوباما درباره اجازه ندادن به ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی گفت: عمل کردن به این تعهدات به نفع آمریکا است و این موضوع فقط برای راضی کردن اسرائیل نیست.

باراک: هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفته است که رژیم متبوعش همچنان در حال سنجش اوضاع و فاقد تصمیم قطعی در این خصوص است. به گزارش رویترز، ایهود باراک، ابراز کرد: اسرائیل همچنان مشغول سنجش آن است که چه اقدامی باید در خصوص برنامه هسته‌ای ایران صورت پذیرد؟

ایهود باراک تصریح کرده است که اگر قرار باشد تصمیمی در این خصوص گرفته شود، باید توسط کابینه امنیتی اسرائیل باشد. وی تلویحا به وجود اختلاف در خصوص شیوه مواجهه با ایران اعتراف کرده و گفته است: «این به آن معنا نیست که اختلافی وجود ندارد. موضوع پیچیده است، اما مورد کنکاش قرار می‌گیرد.»

اما مایکل اورن سفیر رژیم‌صهیونیستی در آمریکا به اظهارات رییس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا که گفته بود حمله به ایران تاثیرگذاری کافی ندارد، واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، «مایکل اورن» سفیر رژیم‌صهیونیستی در آمریکا ادعا کرد که حمله به ایران حتی اگر برنامه هسته‌ای این کشور را تنها چند سال عقب بیندازد، باز هم اسرائیل ممکن است این حمله را انجام دهد.

وی در واشنگتن با شبکه «بلومبرگ» مصاحبه می‌کرد.