پوردستان: آمریکا دوسال پیش قصد حمله به ایران را داشت

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آمریکا بعد از حضور در افغانستان و عراق دو سال قبل قصد حمله قطعی به ایران را داشت، گفت: آمادگی فراوان نیروی‌های مسلح ایران، آمریکایی‌ها را از تصمیمشان منصرف کرد. به گزارش مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم تجلیل از ۵۲ آزاده نیروی زمینی ارتش گفت: آمریکایی‌ها دو سال قبل قصد حمله به ایران را داشتند و بنده به عنوان یک فرد مطلع نظامی عنوان می‌کنم که آمریکایی‌ها بعد از افغانستان و عراق قصد حمله به ایران را داشتند و سازوکار آن را هم فراهم کرده بودند اما به جهت ظرفیت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران وجود داشت از تصمیم خود منصرف شدند.

وی افزود: آمریکایی‌ها مشاهده کردند که نیروهای مسلح آمادگی بسیار خوبی دارند و دستشان روی ماشه است و از تهدید سخت منصرف شدند اما تهدید نرم را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یکی از مولفه‌های تهدید نرم و جنگ نرم را تهدید اقتصادی عنوان کرد و افزود: دشمنان با تحریم‌های اقتصادی به دنبال ناراضی کردن مردم و اختلاف میان مردم و حکومت هستند و می‌خواهند مردم علیه نظام جمهوری اسلامی وارد عمل شوند در حالی‌که عشق و دلدادگی مردم به نظام و رهبری بر هیچ کس پوشیده نیست.

آمریکایی‌ها نقشی در تحولات منطقه ندارند

وی همچنین با بیان اینکه شرایط حاکم بر منطقه شرایط حساس و ویژه‌ای است، گفت: در چند وقت اخیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دچار التهاب عجیبی شده است و در این زمینه برخی معتقدند حرکت بیداری اسلامی برگرفته از سیاست‌های استکبار جهانی است و برخی دیگر هم معتقدند این قیام‌ها خودجوش و مردمی است. وی افزود: با رصد دقیق و ریشه‌ای تحولات منطقه می‌توان دریافت که تحولات منطقه خودجوش است و آمریکایی‌ها هیچ نقشی در آن ندارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به دو علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها احساس می‌کنند بیداری اسلامی در منطقه نشات گرفته از جمهوری اسلامی است. همچنین آنها به دلیل پیشرفت‌های ایران از قبیل تسلط بر فضا و قابلیت‌های بالای موشکی به دنبال جلوگیری از حضور بیشتر ایران در جهان هستند و می‌خواهند الگوی ایران در منطقه گسترش پیدا نکند.وی در همین زمینه تاکید کرد: انشاءالله در چند روز آینده ماهواره‌ای از سوی ایران به فضا پرتاب خواهد شد.