آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه‌قضائیه از قشرهای مختلف جامعه به‌ویژه دانشجویان، اصحاب رسانه، فرهیختگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان و دست‌اندرکاران قوای سه‌گانه خواست مرز میان انتقاد و توهین و اشاعه کذب را رعایت کنند. به گزارش روابط‌عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به اینکه باید تفکیک مناسبی میان عناوین مجرمانه و انتقادهای صریح و معقول و محترمانه صورت گیرد، گفت: انتقاد کردن برای ساختن است و دستگاه قضایی هم هیچ‌گاه خود را بی‌کم‌و کاست نمی‌داند و همواره آماده و پذیرای انتقادات است و از آن استقبال می‌کند و هیچ مسوولی نیز نباید در هیچ جایگاهی خود را مصون از انتقاد بداند. رییس دستگاه قضا به قضات سراسر کشور توصیه کرد: در برخورد با انتقادهای تند دانشجویی که در چارچوب قانون و به دور از توهین و افترا یا سایر عناوین مجرمانه مطرح می‌شود، توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری را رعایت کرده و مدارا کنند.

رییس قوه‌قضائیه با اشاره به نمونه‌هایی از توهین‌ها و موارد کذب برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی داخلی به مقامات مسوول در قوای مختلف تاکید کرد: توهین‌های صورت گرفته در قالب برخی مطالب رسانه‌ای یا برخی اظهارات نادرست حتی از تریبون‌های رسمی کشور را هیچ عقل سلیم و دلسوزی انتقاد نمی‌داند و هدف این گونه مطالب کذب و توهین و افترا، تضعیف جایگاه مجلس، دولت‌ و قوه‌قضائیه است و دستگاه قضایی در عین حالی که از هرگونه انتقادی حتی انتقاد تندی که در چارچوب قانون و متین مطرح شود استقبال خواهد کرد؛ ولی اجازه توهین را نخواهد داد. آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه مجلس، دولت و قوه‌قضائیه، نهادها و ارکان جمهوری اسلامی ایران هستند و نباید جایگاه آنها آماج تخریب‌ها قرار گیرد، گفت:‌ متاسفانه برخی اظهارنظرها و توهین‌ها و تخریب‌ها بوی خیانت می‌دهد و شبیه اقدامات تخریبی منافقان در ابتدای انقلاب راجع به مسوولان است و باید بساط این‌چنین روندی برچیده شود.

رییس قوه‌قضائیه اظهار کرد: نمایندگان مجلس و مسوولان اجرایی و قضایی نیز باید مراقب باشند تا در اظهاراتشان خدای ناکرده حرمت و آبروی اشخاص را زیر سوال نبرند و دستگاه قضایی را ملزم به ورود نسازند.