رحیمی: عده‌ای زیر کولر گازی از مدیریت صحیح صحبت می‌کنند

معاون اول رییس‌جمهور با انتقاد از «عده‌ای که زیر کولرهای گازی نشسته و دم از مدیریت صحیح می‌زنند»، گفت: کجای دنیا این مدیریت است؟ انصاف داشته باشید. به گزارش فارس، محمدرضا رحیمی در حاشیه جلسه دوشنبه‌شب کارگروه ویژه رسیدگی به مناطق زلزله‌زده در استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به زلزله‌های کشور ترکیه و ایتالیا در سال گذشته گفت: این کشورها بعد از ماه‌ها هم نتوانستند نیازهای زلزله‌زدگان را تامین کنند. وی ادامه داد: در روز ابتدایی زلزله آذربایجان مردم از خدمات و امداد ناراضی بودند؛ اما در دومین روز امداد زلزله‌‌زده‌ها هستیم، طبیعی است در ساعات اولیه مشکلاتی می‌شود اما الحمدالله با تلاش مسوولان بیشتر مشکلات زلزله‌زدگان بعد از ۴۸ ساعت حل شده است.

معاون اول رییس‌جمهور در پاسخ به کسانی که به عملکرد سازمان و ارگان‌ها در زلزله آذربایجان انتقاد داشتند نیز گفت: همه کارهایی را که می‌توانستیم انجام داده‌ایم گرچه در شأن مردم عزیز نیست. وی با تاکید بر لزوم مقاوم‌سازی خانه‌ها گفت: اگر مقاوم‌سازی به خوبی انجام شود با وقوع زلزله‌هایی از این دست شاهد چنین خرابی‌هایی نخواهیم بود.

بازدید رییس مجلس از مناطق زلزله‌زده

رییس قوه مقننه نیز دیروز بعد از ورود به مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی از نزدیک در جریان نحوه امداد‌رسانی به مردم زلزله‌زده قرار گرفت. علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از نمایندگان مجلس بعد از ورود به فرودگاه تبریز با بالگرد بر فراز چند روستای زلزله‌زده پرواز کرد و در جریان نحوه امدادرسانی به این روستاها قرار گرفت.

بعد از آن بالگردهای حامل لاریجانی و هیات همراه در روستای جیغه از توابع شهرستان هریس فرود آمد و لاریجانی از نزدیک در جریان مشکلات مردم این روستا و نحوه امدادرسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفت.ابوالحسن فقیه رییس سازمان هلال احمر و بیگی استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید لاریجانی را همراهی می‌کنند.روستای جیغه در زلزله اخیر دچار خسارت شده و چندین نفر از هموطنانمان بر اثر سانحه زلزله در این روستا جان خود را از دست داده‌اند.