دستیار ویژه وزیر خارجه ایران گفت: تاکنون حضور بیش از ۵۰هیات در سطح رییس‌جمهور،‌ نخست‌وزیر، معاون رییس‌جمهور و وزیر خارجه در اجلاس عدم تعهد قطعی شده است و این آمار در حال افزایش است. به گزارش ایسنا، رامین مهمانپرست، در مورد آخرین فهرست شرکت‌کنندگان در اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران گفت: ۱۲۰ کشور عضو و ۱۸ کشور ناظر را برای شرکت در اجلاس دعوت کرده‌ایم و تعدادی نیز میهمان ویژه حضور دارند. تاکنون اسامی حدود ۹۰ کشور مشخص شده است، اما هنوز هیات‌های زیادی باقی مانده‌اند و معمولا در آخرین روزها معلوم می‌شوند. مایل به اجرای قرارداد اس ـ ۳۰۰ هستیم

سخنگوی وزارت خارجه در مورد مباحث مطرح شده اخیر در مورد قرارداد تحویل سامانه دفاعی اس ـ۳۰۰ به ایران از سوی روسیه نیز گفت: آنچه که بین و ما روسیه وجود دارد قراردادی است که امضا شده و مایل به اجرای این قرارداد هستیم که مسیر خود را طی می‌کند. برخی از رسانه‌ها، کشورها و جریان‌های سیاسی به دنبال طرح مسائلی هستند تا روابط خوب بین دو کشور را خدشه‌دار کنند.

تشابه حوادث سوریه با فتنه ۸۸

مهمانپرست همچنین در نشست شورای اداری استان تهران با تاکید بر اینکه ایران، الجزایر و سوریه سه کشوری هستند که غرب آنها را خط مقدم مقاومت در منطقه می‌داند، گفت: غرب در حال حاضر فتنه ۸۸ در ایران را در سوریه دنبال می‌کند.

به گزارش فارس، رامین مهمانپرست گفت: غرب تلاش می‌کند تا اقداماتی را که در این سه کشور انجام می‌دهد ادامه بهار عربی یا بیداری اسلامی جلوه دهد و آن را تحت مطالبات مردم نشان دهد.