مجله آمریکایی فارین پالیسی در مقاله‌ای افشا کرده است که عمر سلیمان، رییس سابق سازمان اطلاعات مصر با همکاری و هماهنگی سیا، موساد، سازمان اطلاعات عربستان و همچنین سازمان اطلاعات مصر برای تضعیف و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کرد. به گزارش ایسنا، به نوشته این مجله، جمهوری اسلامی ایران دشمن درجه یک برای عمر سلیمان به شمار می‌رفت. سلیمان شدیدا دشمن ایران بود و همواره به همراه مصر، آمریکا و کشورهای متحد تلاش می‌کرد تا ایران همیشه درگیر مشکلات داخلی‌اش باشد.

بر اساس این مقاله خواسته‌های سلیمان درباره ایران کاملا آشکار بود و او به همراه سازمان‌های اطلاعات آمریکا، مصر،‌عربستان و موساد در برنامه‌هایی سری در جهت از بین بردن ثبات و امنیت در نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کرد.

به گزارش روزنامه‌ النهار، استفان کوک، نویسنده این مقاله با اشاره به دیدارش با رییس سابق سازمان اطلاعات مصر که گفته می‌شود به دلیل بیماری ناشناخته‌ای در بیمارستانی در آمریکا مرد، نوشت:‌در مقر سازمان اطلاعات با سلیمان ملاقات کردم در این ملاقات که نزدیک به یک ساعت به طول انجامید، بررسی سیاست خارجه مورد توجه بود و سلیمان با عصبانیت بسیار زیادی از ایران و سوریه سخن می‌گفت.

به گفته وی، دلیل شکست سلیمان در کنترل انتفاضه مردم مصر، غرور و قلدری او بود و فکر می‌کرد که ملت نمی‌تواند تهدیدی برای نظام مصر باشد.