برگزاری اولین جلسه طرح تحول مالیاتی با حضور رییس‌جمهور

سخنگوی طرح تحول اقتصادی گفت: اولین جلسه طرح تحول مالیاتی با حضور رییس‌جمهور یکشنبه هفته جاری برگزار شد. محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: در این جلسه طرح تحول مالیاتی با دو محور اصلاح قانون مالیات و نهایی‌سازی طرح جامع مالیاتی ارائه شد.

رییس‌هیات عامل صندوق توسعه ملی فرزین افزود: لایحه پیشنهادی طرح تحول مالیاتی قبلا در دبیرخانه کارگروه تحول اقتصادی نهایی شده و روی سایت معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته بود و کلیه صاحب‌نظران و سازمان‌های مرتبط در خصوص آن اظهارنظر کرده بودند.به گفته وی،جمع‌بندی لایحه مذکور در این جلسه ارائه شد. قرارداد عاملیت صندوق توسعه با ۳ بانک‌

صندوق توسعه ملی ‌با بانک‌های صنعت و معدن، سپه و سرمایه قرار داد عاملیت منعقد کرد.به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی؛ بر اساس این قراردادها به ترتیب معادل ارزش ریالی ۱۵۰ میلیون دلار و ۳۵۰ میلیون دلار در اختیار بانک‌های سپه و صنعت و معدن قرار می‌گیرد. این قراردادها با استناد به جزو ۵-۲ ماده واحد قانون بودجه سال ۱۳۹۱ به امضای «محمدرضا فرزین» رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و مدیران عامل بانک‌های سپه، ‌صنعت و معدن و سرمایه رسید. بر اساس جزو ۵-۲ قانون بودجه، «۱۰ درصد از منابع صندوق به صورت ریالی برای بخش غیردولتی صنعت و معدن به استثنای بخش ساخت مسکن اختصاص می‌یابد.» همچنین قراردادی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار با بانک خصوصی سرمایه با اولویت حمایت از صنایع حمل و نقل به امضای رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و مدیر عامل بانک سرمایه رسید.

صندوق توسعه ملی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی تشکیل شده است.