افزایش یارانه نقدی هم منتفی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزایش مبلغ یارانه نقدی را برآمده از اصلاح قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به از دستور کار خارج شدن افزایش قیمت حامل‌های انرژی، فعلا افزایش مبلغ یارانه نقدی هم منتفی است. به گزارش خبرگزاری مهر، شمس‌الدین حسینی دیروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه صندوق توسعه با سازمان بورس و اوراق بهادار، با اعلام اینکه دولت از مسیر اصلاح قیمت‌ها قدرت خرید مردم را جبران می‌کند، اظهار کرد: اصلاح قیمت‌ها و جبران قدرت خرید دو روی یک سکه هستند.

وزیر اقتصاد در ارتباط با توقف افزایش قیمت حامل‌های انرژی و خروج آن از دستور کار دولت، گفت: هدفمندی یارانه‌ها متوقف نشده و نخواهد شد، ولی افزایش قیمت حامل‌های انرژی متوقف شده و دلیل آن هم مشخص است. وی افزود: در سال ۸۹ که دولت به دنبال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود نیز با بررسی‌های مختلفی زمان اجرا را تغییر دادیم و این موضوع در اقتصاد وجود دارد و می‌توان براساس آن، زمان انجام اصلاح قیمت‌ها را تغییر داد. حسینی اعلام کرد:‌ تلاطمات ارزی سال ۸۹ و صعودی بودن شیب قیمت‌ها مورد توجه دولت بود و دولت تصمیم گرفت در مقطعی که از پیش برای آغاز اصلاح قیمت‌ها در نظر گرفته بود، چشم پوشی کند و این مساله امروز برای دولت جدی‌تر است.

وی تصریح کرد: با مجموع بررسی‌ها و ارزیابی‌های بازار به این جمع بندی رسیدیم که فعلا افزایش قیمت‌ها از دستور کار دولت خارج شود، ولی این به معنی سر باز زدن از اجرای قانون نیست. وزیر اقتصاد با اعلام اینکه هم اکنون نیز هدفمندی تعطیل نیست، از ایجاد زیرساخت ها در این بخش خبر داد و افزود: در خصوص زمان اجرای فاز دوم هدفمندی حرفی نمی‌زنیم و دولت باید در این رابطه به برنامه قطعی دست یابد.

انعقاد قرارداد عاملیت صندوق توسعه ملی با سازمان بورس

بر اساس این گزارش، دیروز طی مراسمی، با حضور وزیر اقتصاد قرارداد عاملیت صندوق توسعه ملی با سازمان بورس منعقد شد. به نوشته ایلنا در این مراسم که روسای سازمان بورس از جمله صالح آبادی و قالیباف اصل و نیز فرزین رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، حضور داشتند این قرارداد به امضای طرفین رسید. میزان دقیق این قرارداد به علت چند بخشی بودن بازار

سرمایه و حجم بالای مبادلات مالی در بازار سرمایه، درج نشده است.

وزیر اقتصاد در این مراسم، امضای تفاهم‌نامه صندوق توسعه با بورس را به معنای اهرم کمکی منابع صندوق برای بخش خصوصی و همچنین بورس عنوان کرد و افزود: بازار سرمایه یکی از بازارهای پرقدرت در حوزه اقتصاد کشور است که می‌تواند مسیر تحول در اقتصاد کشور را هموار سازد.