عضو هیات رییسه مجلس از انتخاب کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود برای ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد.

علیرضا منادی در گفت‌وگو با مهر افزود: در این خصوص در صحن مجلس رای‌گیری نمی‌شود. چراکه هیات امنای مرکز پژوهش‌ها، اعضای هیات رییسه هستند که ریاست آن با علی لاریجانی است و این هیات امنا جلالی را انتخاب کردند و نیازی به رای‌گیری در صحن علنی نیست. احمد توکلی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در دوره‌های هفتم و هشتم و منتخب تهران در مجلس نهم، کاظم جلالی نماینده شاهرود، حمید رضا کاتوزیان نماینده تهران در مجلس هشتم، علی عباسپور نماینده تهران در مجلس هشتم و عادل آذر رییس فعلی مرکز آمار ایران از جمله گزینه‌های مطرح برای تصدی ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس بودند. احمد توکلی، هشت سال رییس مرکز پژوهش‌های مجلس بود، اما در آغاز مجلس جدید، مخالفت‌هایی از سوی برخی بخش‌های مجلس و دولت با تمدید ریاست وی بر این مرکز مطرح شده بود.

رحمانی فضلی‌کاندیدای نهایی دیوان محاسبات

در همین حال، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از انتخاب عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان کاندیدای ریاست دیوان محاسبات در این کمیسیون خبر داد. اسماعیل جلیلی اظهارکرد: در جلسه عصر روز گذشته این کمیسیون اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با ۲۵ رای عبدالرضا رحمانی فضلی را به عنوان کاندیدای پیشنهادی این کمیسیون برای تصدی سمت ریاست دیوان محاسبات برای معرفی به صحن علنی مجلس برگزیدند. برای تایید نهایی ابقای رحمانی فضلی در ریاست دیوان محاسبات، نیاز به رای نمایندگان مجلس نیز هست.

پورمختار رییس‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد

در رویدادی دیگر، محمدعلی پورمختار، نماینده کبودرآهنگ در صحن علنی روز گذشته مجلس، با ۱۳۰رای موافق به عنوان رییس کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب شد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، پیش ازاین نام روح‌الله حسینیان نیز به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شده بود که وی تمایلی برای این امر از خود نشان نداد.