مراسم تودیع و معارفه استاندار قم برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید قم روز گذشته در حالی برگزار شد که حاشیه‌های این تغییر بر خود مراسم سایه انداخته بود. به طوری که محمد حسین موسی پور استاندار قدیم قم در اظهاراتی کنایه‌آمیز با اشاره به تغییرش گفت: «از کسانی که در این راستا کمک و به هر نحوی قدم یا قلمی برداشتند تا رییس‌جمهور این تصمیم را اتخاذ کند، تشکر می‌کنم.» با این حال وزیر کشور در این مراسم اعلام کرد که تغییر استانداران در راستای دنبال کردن اهداف دولت در هر استان است. وزیر کشور همچنین خبر داد که موسی‌پور را به سمت مشاور خود منصوب خواهد کرد. او همچنین تاکید کرد که تغییر مدیریت استانداری‌ها، ممکن است در چند استان دیگر هم اتفاق بیفتد.

تغییر ناگهانی استاندار قم که با انتقادهایی همراه بود،علاوه بر آنکه صدای فعالان سیاسی و اجتماعی این شهر را بلند کرده بود، امام جمعه قم را هم وادار به واکنش کرد. آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم گفت که «مردم قم از طریق رسانه‌ها اطلاع پیدا کردند که دولت درپی تغییر استاندار است که این امر موجب ناراحتی مردم شده است.» وی تاکید کرد که «مردم و علمای قم خواستار ادامه ماموریت وی در قم هستند.» دامنه این انتقاد‌ها اما ظاهرا به نشست دیروز هم کشیده شد و البته برخی از سایت‌ها هم از رایزنی برخی مراجع با دولت در این زمینه خبر دادند.

با این حال به گزارش واحد مرکزی خبر، مراسم تودیع و معارفه روز گذشته برگزار شد و مصطفی محمد نجار در این مراسم کرم رضا پیریایی را به عنوان استاندار جدید قم معرفی و از خدمات حجت الاسلام موسی پور در مدت سه سال خدمت در استان قم قدردانی کرد.

وزیرکشور فعالیت‌های انجام شده در دوران تصدی موسی‌پور را بسیار ارزنده و چشمگیر دانست و افزود: تغییر استانداران در راستای دنبال کردن اهداف دولت در هر استان است. محمد نجار قم را پیشتاز و پیشگام در انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مراجع تقلید و حوزه علمیه قم نقطه امید جهان به‌شمار می‌روند؛ از این رو خدمت در قم باید به‌طور ویژه دنبال شود.

شرمنده مراجع و مردم نیستم

استاندار سابق قم هم در این مراسم گفت: امروز در شرایطی از استان قم می‌روم که شرمنده مراجع تقلید، علما و مردم شریف قم نیستم.به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین موسی‌پور گفت: گر چه در این مدت، کوتاهی‌هایی وجود داشته اما تمام تلاش خود را برای خدمت به این شهر به‌کار بستم.

وی با تقدیر از اقشار مختلف مردم قم و همچنین مراجع تقلید و علما اظهار کرد: مراجع تقلید مایه دلگرمی بنده و همه مدیران استان بودند و اگر هم در این مدت کاری در قم صورت گرفته در سایه حمایت‌ها و رهنمودهای مراجع تقلید و علما بوده است.وی با بیان اینکه تغییرات طبیعی است و مسوولیت‌ها برای همیشه باقی نمی‌ماند، افزود: اگر قرار بود مسوولیت‌ها دائم باشد ما هم نمی‌توانستیم وارد این عرصه شویم.

حجت‌الاسلام موسی‌پور اضافه کرد: ۳۳ ماه قبل در همین مکان دکتر ناظمی اردکانی تودیع شد و بنده این مسوولیت را قبول کردم و امروز هم بنده تودیع می‌شوم و آقای پیریایی معارفه می‌شود و من هم از صمیم قلب از این تصمیم رضایت دارم و این امر به معنی خالی کردن شانه از زیر بار مسوولیت نیست.

وی افزود: به همین دلیل از کسانی که در این راستا کمک و به هر نحوی قدم یا قلمی برداشتند، تا رییس‌جمهور این تصمیم را اتخاذ کند تشکر می‌کنم.

همچنین پیریایی استاندار جدید قم هم در این مراسم گفت: وفاق همه نیروهای دست‌اندرکار در تحقق اهداف موثر است.