ماجرای 100 میلیون تومان هزینه شده برای تبلیغات انتخابات

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی برگزار شد و به اتهامات چهار نفر دیگر از متهمان این پرونده از جمله شهردار سابق باغستان و شهردار سابق لواسان رسیدگی شد و از معاون سابق برنامه‌ریزی استانداری تهران و معاون عمرانی استانداری تهران نیز آخرین دفاعیات اخذ شد. آن گونه که ایسنا گزارش داده است، در این جلسه قاضی مدیرخراسانی از شهردار وقت باغستان پرسید:‌ در تاریخ ۲۳/ ۸/۹۰ در جلسه بازپرسی از شما پرسیدند چه مبلغی از آقای «د.س» گرفتید که شما پاسخ دادید «۵۰۰ میلیون تومان که ۱۰۰ میلیون تومان بابت انتخابات و ۴۰۰ میلیون تومان بابت امور مشاوره‌ای بود که در پروژه با ایشان انجام دادم.» در رابطه با این مطلب و اظهارات خودتان توضیح دهید. «ش.خ» پاسخ داد: من در زمان انتخابات مسوول اجرایی بودم.

قاضی به متهم گفت: اگر نظر شما تبلیغ برای حضور پرشور مردم و برگزاری هرچه بهتر انتخابات است که این کار را رادیو - تلویزیون به طور رایگان و بسیار مفصل انجام می‌دهد. متهم گفت: ما در حوزه کاری خودمان به تبلیغات رادیو و تلویزیون اکتفا نمی‌کردیم و برای پرشور بودن انتخابات باز هم تبلیغ انجام می‌دادیم.

قاضی از «ی.د» معاون سابق استانداری تهران سوال کرد:‌ آیا قبول دارید که ۱۰۰ میلیون تومان به هدایت شما به آقای «ج.الف» داده شده است؟ وی پاسخ داد: اصلا چنین چیزی نیست و من اظهارات آقای «ش.خ» را تکذیب می‌کنم.