دنیای اقتصاد- پس از آنکه بحث بر سر اولین اعتبارنامه پرسروصدای مجلس نهم در جلسه علنی روز سه‌شنبه بازتاب رسانه‌ای فراوان یافت، اعتبارنامه ۳ منتخب «پارس‌آباد و بیله‌سوار»، «قصرشیرین» و «دشتستان» در جلسه «غیرعلنی» دیروز مجلس به بحث گذاشته و از سوی نمایندگان تایید شد. اعتبارنامه این منتخبان که از سوی احمد توکلی و الیاس نادران دو منتخب تهران مورد اعتراض قرار گرفته بود، پیش‌تر از سوی کمیسیون تحقیق و شعبه مربوطه در مجلس مورد تایید قرار گرفته بود. اما براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، به دلیل اصرار معترضان باید در صحن نیز مورد رسیدگی و قضاوت نمایندگان قرار می‌گرفت که البته به تقاضای طرفین، هم معترض، هم منتخب، در جلسه غیرعلنی رسیدگی شد. در جلسه علنی روز سه شنبه، توکلی و نادران خواستار بررسی غیرعلنی اعتبارنامه‌ها شده بودند تا بتوانند صریح‌تر با نمایندگان صحبت کنند، البته آنها تاکید داشتند که بررسی اعتبارنامه‌های خودشان در جلسه علنی باشد. جلسه مجلس اما روز گذشته دو بار «غیرعلنی» شد، یکبار از ساعت ۸:۱۵ دقیقه صبح تا ۹:۵۰ دقیقه برای رسیدگی به اعتبارنامه حبیب‌اله برومند منتخب پارس‌آباد و بیله‌سوار که البته با ۱۳۶ رای موافق نمایندگان او نیز به مجلس راه یافت؛ بار دوم نیز جلسه غیرعلنی مجلس حدود ساعت ۱۰:۱۰ برای بررسی اعتبارنامه فتح اله حسینی منتخب قصرشیرین و مهدی موسوی‌نژاد منتخب دشتستان آغاز شد. این منتخبان نیز هر کدام به ترتیب با ۱۷۹ و ۱۸۹ رای موافق، «نماینده» مجلس شدند.

دفاع علی مطهری و پزشکیان از منتخب بیله سوار

آن‌گونه که برومند در حاشیه جلسه دیروز مجلس به خبرنگاران گفت: علی مطهری نماینده تهران و مسعودپزشکیان نماینده تبریز در جلسه غیرعلنی مجلس، در دفاع از او سخن گفته‌اند تا راه برای تصویب اعتبارنامه‌اش باز شود.

تصویب اعتبارنامه نادران

محمدحسن ابوترابی فرد، نایب‌رییس اول مجلس که لاریجانی بخشی از جلسه دیروز را برعهده داشت، در جلسه علنی مجلس که پس از دو بار غیرعلنی شدن جلسه، ساعت ۱۲:۳۰ برقرارشد، ضمن اعلام نتایج بررسی‌ها و رای‌گیری‌های انجام شده، اظهارکرد: اعتبارنامه الیاس نادران منتخب تهران نیز به دلیل آنکه معترضان از اعتراض خود انصراف دادند، تایید شد. با این حساب، اکنون تنها اعتبارنامه احمد توکلی، منتخب تهران هنوز در کمیسیون تحقیق به تصویب نرسیده و بلاتکلیف است و سایر منتخبان مجلس نهم، همگی «نماینده» شده‌اند.